Senaste nytt

Avis-kampanj: Upp till 7000 bonus- och 3500 nivå-poäng

Gnopps

Medlem
Minimikrav 3 dagar och minst kategori C-bil. Boka senast 30 okt för hyra fram till 15 dec.
  • 7,000 Extra Points + 3,500 Level Points 14-28 days
  • 5,000 Extra Points + 2,500 Level Points 8-13 days
  • 3,000 Extra Points + 1,500 Level Points 3-7 days.

Villkor skrev:
  1. This Promotion is open to SAS EuroBonus members (“Eligible Participants”).
  2. To Participate, Eligible Participants must rent a medium vehicle or larger for minimum of 3 or more days to earn promotional points. (“Eligible Rentals”). Mini, Economy and Compact (Car Groups A and B) do not qualify.
  3. The Eligible Rental must be booked between 14 October 2024 and 31 October 2024 and rented between 14 October 2024 and 15 December 2024.
  4. Eligible Rentals must be made via flysas.com, sas.se, sas.dk, sas.no.
  5. To collect SAS EuroBonus points the Eligible Rentals must include the SAS EuroBonus membership number of the first named driver (the “renter”). The SAS EuroBonus account number must be given at time of rental.
  6. *Valid for all participating locations in Europe, The Middle East, Africa, Asia and North America.
  7. Eligible Rentals will receive up to 3,000 Bonus points and 1,500 Level points for 3 to 7 days rentals, up to 5,000 Bonus points and 2,500 Level points for 8 to 13 days rentals and up to 7,000 Bonus points and 3,500 Level points for 14 to 28 days rentals (these totals include all standard base points). Customers who pay with their SAS EuroBonus credit card will receive the standard 500 bonus points on top of this bonus.
  8. A minimum of 3,000 SAS EuroBonus points will be awarded per qualifying rental, to a maximum of 7,000 points per rental (these totals include all standard base points). SAS EuroBonus Mastercard holders will earn a minimum of 3,500 SAS EuroBonus points per qualifying rental, to a maximum of 7,500 points per rental depending on your membership tier (these totals include all standard base points).
  9. This points bonus is not valid on Prestige, Van, Chauffeur Drive or monthly rentals worldwide.
  10. Offer may not be used in conjunction with any other coupon, promotion or mileage offer.
  11. Promotional points will be awarded on a maximum of three rentals only during the promotional period.
  12. The awarding of points may take up to 4 weeks from date of rental.
  13. This promotion is subject to the Avis and SAS EuroBonus partnership Terms and Conditions available at https://secure-one.avisworld.com/en_GB/Avis-Eurobonus/.
  14. Renter must meet standard Avis age, driver and credit requirements.
  15. Promoter: Avis Budget EMEA Ltd, Avis House, Park Road, Bracknell, Berkshire, RG12 2EW, United Kingdom.

Elakt att deras hemsida visar bonusen också för bilar som är exkluderade från kampanjen (UP/Polo är kategorier A/B):

1729078847750.png

Jag har en resa till amerikat om ett par veckor, så kollade litet - priserna ligger drygt 15% över vad det kostar på avis.com med allmänna AWD-koder. Dessutom saknas den kategori jag behöver på sas.se medan den finns på avis.com...

Så nej tack, jag behåller min Hertz-bokning jag gjorde under kampanjen i augusti som ger lika många poäng! :) Då var dessutom priserna desamma på sas.se och hertz.se så förlorade inget på att gå via sas.se!

Skiljer det något åt försäkringsmässigt mellan att boka via SAS hemsida eller inloggad på avis.se? SAS hemsida skriver att "Standard protection" ingår och LDW verkar inte ingå vilket det verkar göra via Avis.

Både Avis och Hertz brukar alltid inkludera LDW som standard när man bokar utomlands, värre med inrikes. Det står bara "Standardskydd" även för Hertz utan ytterligare spec, men när jag fick min bekräftelse från Hertz står det att LDW ingår. Jag gissar att SAS IT inte har fått till det med exakt vilka försäkringar som ingår, därav kallas det "Standardskydd"...

Inte för att det spelar någon roll för min del eftersom jag bokar med SAS Amex Elite och då ingår alla försäkringar ändå. Jag har även andra kreditkort som också inkluderar visst försäkringsskydd vid hyrbil, dock inte lika bra som Amex. Kolla villkoren för dina kreditkort vilket som ger bäst skydd. OBS att dubbelkolla ifall villkoren säger att du måste boka hela resan minst 75% med kortet eller om det räcker att bara betala hyrbilen med kortet.

Annars är det ju bara att testboka och se vad bekräftelsen från Avis säger. Om LDW inte ingår och du inte får det från ditt kort är det ju bara att avboka.

Jag har en resa till amerikat om ett par veckor, så kollade litet - priserna ligger drygt 15% över vad det kostar på avis.com med allmänna AWD-koder. Dessutom saknas den kategori jag behöver på sas.se medan den finns på avis.com...

Så nej tack, jag behåller min Hertz-bokning jag gjorde under kampanjen i augusti som ger lika många poäng! :) Då var dessutom priserna desamma på sas.se och hertz.se så förlorade inget på att gå via sas.se!
Samma här, högre pris o inga bilar i rätt klass. Kollade lite senare på dagen, plötsligt samma priser o fler/rätt klass. Bokade om mina 2 Avis bokningar på MIA.

Både Avis och Hertz brukar alltid inkludera LDW som standard när man bokar utomlands, värre med inrikes. Det står bara "Standardskydd" även för Hertz utan ytterligare spec, men när jag fick min bekräftelse från Hertz står det att LDW ingår. Jag gissar att SAS IT inte har fått till det med exakt vilka försäkringar som ingår, därav kallas det "Standardskydd"...

Inte för att det spelar någon roll för min del eftersom jag bokar med SAS Amex Elite och då ingår alla försäkringar ändå. Jag har även andra kreditkort som också inkluderar visst försäkringsskydd vid hyrbil, dock inte lika bra som Amex. Kolla villkoren för dina kreditkort vilket som ger bäst skydd. OBS att dubbelkolla ifall villkoren säger att du måste boka hela resan minst 75% med kortet eller om det räcker att bara betala hyrbilen med kortet.

Annars är det ju bara att testboka och se vad bekräftelsen från Avis säger. Om LDW inte ingår och du inte får det från ditt kort är det ju bara att avboka.

Lite återkoppling: bokningen ser identisk ut i appen som min tidigare bokning.

Samma här, högre pris o inga bilar i rätt klass. Kollade lite senare på dagen, plötsligt samma priser o fler/rätt klass. Bokade om mina 2 Avis bokningar på MIA.
Ser man på, fler klasser syntes om jag INTE var inloggad på sas.se när jag sökte. Så när jag sökte utan att vara inloggad och sedan loggade in efter att jag hade valt bil så kunde jag få den klass jag behövde... guldstjärna till SAS IT för den funktionen... :rolleyes:

Nu har jag både reservationer på Avis och Hertz med 2500 nivåpoäng till min resa; bestämmer senare vilken jag ska använda resp avboka...

Lite förvirrande och "fult" att det står på samtliga bilar att de ger nivåpoäng...

Någon som vet om/hur man gör för att betala nu? Alla bilar via kampanjlänken verkar vara betala vid upphämtning

Det har gått nio dagar sedan jag returnerade en 3dagars hyra. inga poäng varken från SAS MC eller Avis. Någon av er som fått dessa?

Toppen