Senaste nytt

Avis kampanj 5000 poäng till Eurobonus. Boka 1 April - 31 Maj 2019

ludde

Medlem
Har en 15 dagars hyra i Kanada i augusti som är bokad under kampanjtiden (bokat med pay later). Nu visar det sig att vi inte behöver bilen de första 7 dagarna då planerna har ändrats.

Kan man ändra bokningen via Avis och fortfarande ta del av kampanjen? Annars är det nästan värt att avboka och boka på nytt och spara 3000kr (>50% av nuvarande pris) och ”bara” få 1500p.
Boka om och spara pengarna. Du kan köpa extrapoäng direkt av SAS för 20 öre styck istället. 3500 poäng skulle alltså kosta 700 kr. :)
 

Doctor-X

Medlem
SAS säljer poäng till dig för 20 öre per styck (köp dock aldrig poäng av Moderskeppet!).

För 3000 kr skulle du alltså kunna köpa:
3000 / 0,20 = 15 000 poäng.

Borde du avboka och boka om???

Självklart :) formuleringen blev lite fel och inser att jag borde varit mer specifik, lite trött i nattmössan efter en hel helgs jour :p

Tänkte lite mer så här:
Nuvarande hyra 5869 kr, grupp C, 15 dagar.
Om ombokning till 8 dagar var möjlig till priset för 3138kr (bil i grupp C för att fortf uppfylla alla kriterier för kampanjen) och fortsatt ta del av 5000p

Om ombokning inte gick, avboka och boka om till 8 dagar, grupp B för 2845kr.

Skillnad på ca 300kr (ombokning vs avbokning), visst 1500p om man nu köpt poäng direkt av SAS. Men om nu ombokning funkar så blir det ändå 2000p extra vilket jag tyckte var en ok deal.

Kanske funkat att snåla in och boka grupp A och betalat 2500kr för 8 dagar, men när tjejen fick höra att det kunde bli Chevrolet Spark fick jag backning. Försökte ändå förklara att uppgradering borde ske pga Avis President’s Club via EBG :p
 

Jackie

Medlem
Tack så mycket för snabbt svar!

Ringde till kundservice igen på 0770 - 82 00 82, han bad mig maila vouchern så att han kunde lägga in det och vänta ca 7 dagar innan poängen kommer in på kontot.

Tycker verkligen att Avis på Sturup i Malmö har skött detta dåligt.

Nu äntligen fick jag in resterande 4000 poäng på kontot :)
 
Toppen