TomJ
Medlem
Står så här i terms
"2.2 If you do not cancel your booking before the reservation date and time shown on your booking and fail to pick up your vehicle within 24 hours from that time, a non- cancellation fee will apply. Depending on your country of rental, this will be £40.00, €50, 70 CHF or the equivalent amount in your local currency. This will be inclusive of VAT where applicable."
Jag ringde och dubbelkollade detta igår. Det går att avboka via hemsidan eller per telefon fram till 1 minut innan tiden för uthämtning. Dock var det 20 min telefonkö, så en test-avbokning via hemsidan är kanske att rekommendera. Så att man vet hur man gör, menar jag. Jag avbokade själv en bil för några månader sedan, och det var gjort med en knapptryckning.
Gott! Ja, att man skulle avboka för att slippa no-show hittade jag också men just hur eventuella avgifter för avbokningen var hittade jag inte. Ibland är det självklart att det är fri avbokning, ibland är det en avgift som man måste leta fram i villkoren när man väl står där (eller som finns att få på förhand om man ber om det eller mööööjligen gömt långt in på en hemsida) och när man bokar "godkänner man de allmänna villkoren"
Men men, skönt att man kan avboka fritt så pass nära, då blir det att boka några bilar til semestern så kan man nyttja de som passar med väder och vind och avboka de som inte behövs. Tyvärr var det ju inte 600:- per 3 dygn på semesterorten...