Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Ibland kan det bli dyrare och ibland billigare.
Hyror som jag ändrat här hemma har blivit samma kostnad.
En hyra i USA blev lite billigare och då ökade jag även tiden.
 
Lite OT men ändå relaterat till AVIS och dessa bokningar.

Jag har en bokning i Juli, 9 dagar i Split, Kroatien. Bokade denna på Januari kampanjen (10k). Det kostar ca 2500kr.
Ringde igår in för att förlänga denna hyra 7 dagar, och fick då en prisjustering på 2100 euro, dvs ca 20,000kr. Om jag däremot tog en hyra för exakt samma datum som förlägningen avsåg kostade detta ca 2200kr. Någon som har en förklaring? Killen på Avis kunde inte förklara det.
Alla bokningar gällde klass E, så det var inget sådant som skiljde.

Lösingen blir alltså att jag får åka och lämna/hämta bilen efter halva semestern.
 

fcx

Medlem
Lite OT men ändå relaterat till AVIS och dessa bokningar.

Jag har en bokning i Juli, 9 dagar i Split, Kroatien. Bokade denna på Januari kampanjen (10k). Det kostar ca 2500kr.
Ringde igår in för att förlänga denna hyra 7 dagar, och fick då en prisjustering på 2100 euro, dvs ca 20,000kr. Om jag däremot tog en hyra för exakt samma datum som förlägningen avsåg kostade detta ca 2200kr. Någon som har en förklaring? Killen på Avis kunde inte förklara det.
Alla bokningar gällde klass E, så det var inget sådant som skiljde.

Lösingen blir alltså att jag får åka och lämna/hämta bilen efter halva semestern.

Händer samma sak om du försöker förlänga den själv på hemsidan?
 

agehall

Medlem
Den enda förklaring jag kan komma på är att bokningskoden för detta erbjudande nu straffar dig när du försöker förlänga.
 
Den enda förklaring jag kan komma på är att bokningskoden för detta erbjudande nu straffar dig när du försöker förlänga.

Nej inte det, det blir lika vid nybokning. Se de 3 separata offerterna nedan. Helt vrickat.

Första sökningen, 16 dagar i följd
1.PNG


Andra sökningen, första 7 dagarna
2.PNG


Tredje sökningen, sista 9 dagarna
3.PNG
 
Toppen