Killen som kom och kollade på det sade efter att han fått reda på att det är hyrbil - de byter det direkt.Stenskott är lite vanskligt, fick ett i Sverige med kommentaren från hyrbilsfirman "det där är vanligt slitage, det gör vi inget åt".
Den som hyr i USA har LDW och inte tror att den gäller skador på vindrutan
kan ju för säkerhets skull mosa bilen mot en bergvägg för att vara säker på att slippa betala något.
LDW - Loss Damage Waiver
![]()
Loss Damage Waiver, LDW, ska ni alltid ta då detta är en typ av vagnskadeförsäkring. Denna waiver innebär att hyrbilsföretaget övertar kostnader för skador på hyrbilen motsvarande $50 :000 - $80 :000. Det finns dock flera delar av hyrbilen som inte täcks av LDW så som bildäcken, vindrutan, taket eller underredet som ni får stå för om det blir en skada enbart på dessa bildelar.
källa: Försäkringar för hyrbilar i USA - Välj rätt bilförsäkring
Har inte tagit glasförsäkring. .
Kolla först så att ditt EB-konto verkligen är uppdaterat. Se separat tråd: Släpar kontoutdraget på Eurobonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorHur lång tid kan det ta att få in kampanjpoängen? Har inte fått in något öht för en hyra avslutad 4 april. Bör jag vända mig till SAS eller Avis? Har varit på alla möjliga platser på SAS chatten idag utan att komma fram, hittade inte svaret i denna tråd när jag ögnade igenom sidorna.
customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com
Kolla först så att ditt EB-konto verkligen är uppdaterat. Se separat tråd: Släpar kontoutdraget på Eurobonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Har du inte fått in poängen så kan du maila hit (på engelska):
Kod:customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com