Senaste nytt

Avis happy new year promotion (EuroBonus)

Lämnade tillbaka utan problem men antar att nästa person som får den bilen kommer hitta skadan och då får jag se hur det går.

Funkade väl det här med uppgradering från Nissan Elantra till Altima. De ville inte ens ha kupongen.

Stenskott är lite vanskligt, fick ett i Sverige med kommentaren från hyrbilsfirman "det där är vanligt slitage, det gör vi inget åt".

Stenskott är lite vanskligt, fick ett i Sverige med kommentaren från hyrbilsfirman "det där är vanligt slitage, det gör vi inget åt".
Killen som kom och kollade på det sade efter att han fått reda på att det är hyrbil - de byter det direkt.
Får avvakta och se hur det går.

Den som hyr i USA har LDW och inte tror att den gäller skador på vindrutan
kan ju för säkerhets skull mosa bilen mot en bergvägg för att vara säker på att slippa betala något.

Den som hyr i USA har LDW och inte tror att den gäller skador på vindrutan
kan ju för säkerhets skull mosa bilen mot en bergvägg för att vara säker på att slippa betala något.

LDW - Loss Damage Waiver
Hyrbil%20USA-4.gif

Loss Damage Waiver, LDW, ska ni alltid ta då detta är en typ av vagnskadeförsäkring. Denna waiver innebär att hyrbilsföretaget övertar kostnader för skador på hyrbilen motsvarande $50 :000 - $80 :000. Det finns dock flera delar av hyrbilen som inte täcks av LDW så som bildäcken, vindrutan, taket eller underredet som ni får stå för om det blir en skada enbart på dessa bildelar.

källa: Försäkringar för hyrbilar i USA - Välj rätt bilförsäkring

LDW - Loss Damage Waiver
Hyrbil%20USA-4.gif

Loss Damage Waiver, LDW, ska ni alltid ta då detta är en typ av vagnskadeförsäkring. Denna waiver innebär att hyrbilsföretaget övertar kostnader för skador på hyrbilen motsvarande $50 :000 - $80 :000. Det finns dock flera delar av hyrbilen som inte täcks av LDW så som bildäcken, vindrutan, taket eller underredet som ni får stå för om det blir en skada enbart på dessa bildelar.

källa: Försäkringar för hyrbilar i USA - Välj rätt bilförsäkring

Jaha och vad vill du säga med det?
Din källa är inte ens en biluthyrare utan en reklamsida med en massa påståenden
utan angivande av källor.

Om något var undantaget, speciellt stora saker som tak och underrede! skulle det nämnas i villkoren
Gör det det? Här är fullständiga villkor för USA, Avis och Hertz.
https://www.avis.com/car-rental/html/global/en/terms/AV_Preferred_Rental_Terms_R1_4.20.16.pdf
https://www.hertz.com/rentacar/rese...rentalTerms.jsp?KEYWORD=COVERAGES&EOAG=MIAT15

Finns fö massvis med trådar i olika flyertalkforum t.ex
Chip on windshield (with LDW) question - FlyerTalk Forums
Hertz policy re: stone chips to windshields - FlyerTalk Forums
Rock to the windshield--how to proceed? - FlyerTalk Forums

Har inte tagit glasförsäkring. .

Vad skulle det vara för försäkring isåfall?
Jag har aldrig hört talas om att Avis säljer något sådan i USA, men bevisa gärna
motsatsen med en länk.

Har lyckats få ett stenskott som dessutom sprack upp på en Hertzhyrbil. Lämnade den med en 40 cm spricka :) Fick fylla i skadeanmälan men inga extra efterräkningar.

Hur lång tid kan det ta att få in kampanjpoängen? Har inte fått in något öht för en hyra avslutad 4 april. Bör jag vända mig till SAS eller Avis? Har varit på alla möjliga platser på SAS chatten idag utan att komma fram, hittade inte svaret i denna tråd när jag ögnade igenom sidorna.

Hur lång tid kan det ta att få in kampanjpoängen? Har inte fått in något öht för en hyra avslutad 4 april. Bör jag vända mig till SAS eller Avis? Har varit på alla möjliga platser på SAS chatten idag utan att komma fram, hittade inte svaret i denna tråd när jag ögnade igenom sidorna.
Kolla först så att ditt EB-konto verkligen är uppdaterat. Se separat tråd: Släpar kontoutdraget på Eurobonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Har du inte fått in poängen så kan du maila hit (på engelska):
Kod:
customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com

Toppen