Vi skriver för att informera dig om en datasäkerhetsincident som involverar några av dina personuppgifter. Vi tar integriteten och säkerheten för våra kunders information på allvar. Detta brev ger aktuell information om vad som har hänt, vad vi gör, samt information om hur du kan få identitetsövervakning.
Vad hände?
Vi upptäckte den 5 augusti 2024 (Eastern Time) att en obehörig tredje part fick tillgång till en av våra affärsapplikationer. Efter att ha blivit medvetna om incidenten vidtog vi omedelbart åtgärder för att avsluta den obehöriga åtkomsten, inledde en utredning med hjälp av cybersäkerhetsexperter, samt larmade relevanta myndigheter. Baserat på vår undersökning fastställde vi att obehörig åtkomst inträffade mellan den 3 augusti 2024 och den 6 augusti 2024 (Eastern Time).
Vilka personuppgifter var inblandade?
Vi fastställde den 14 augusti 2024 att dina personuppgifter erhölls av obehörig tredje part, vilket inkluderade ditt namn och din Postadress, Telefonnummer, Körkort, och Kreditkortsnummer och/eller utgångsdatum.
Vad vi gör:
Sedan incidenten inträffade har vi arbetat med cybersäkerhetsexperter för att utveckla en plan för att förbättra säkerhetsskyddet för den berörda affärsapplikationen. Dessutom har vi vidtagit åtgärder för att implementera ytterligare säkerhetsåtgärder i våra system, och granskar aktivt vår säkerhetsövervakning och våra kontroller för att förbättra och befästa dessa.
Vad du kan göra:
Det är alltid en bra idé att vara vaksam mot hot om identitetsstöld eller bedrägeri. Du kan göra detta genom att regelbundet granska och övervaka dina kontoutdrag och din kredithistorik för tecken på obehöriga transaktioner eller aktiviteter. Du kan kontakta kreditupplysningsföretagen om du misstänker obehörig aktivitet.
Du kan också registrera dig för den identitetsövervakningstjänst vi erbjuder, vilket är ett kostnadsfritt ettårigt medlemskap i Equifax WebDefend.
Se Bilaga A för information om dessa tjänster och hur du aktiverar ditt medlemskap. Du måste registrera dig senast den 31 december 2024 för att få dessa tjänster
Ytterligare information om hur du skyddar din identitet och dina personuppgifter finns i Bilaga B i detta utskick.
För mer information:
Vi ber om ursäkt för att denna incident har inträffat. Om du har några frågor eller funderingar har ett särskilt callcenter inrättats för att besvara dina frågor om denna incident. Du kan ringa avgiftsfritt på +1 855‑508‑3346, måndag till fredag 10:00‑22:00 BST (med undantag för större helgdagar i USA), eller skicka ett e-postmeddelande till
security@avis.com.
Med vänlig hälsning,
Avis