Senaste nytt

Avis debiterat 120 USD bränsle trots full tank

Hafermann

Medlem
Hyrde bil i Miami förra veckan. Blev en runda till Orlando och tillbaka. Tankade vid två tillfällen. Först på tillbakavägen, sedan var det sista jag gjorde att tanka bilen full 500 m från återlämningsplatsen på flygplatsen. Trots detta ser jag nu att Avis debiterat ca 120 USD för bränsle.

Någon med liknande erfarenhet? Vem bör jag vända mig till? Avis i Sverige som får rodda vidare eller kontoret där jag hyrde bilen?

Några andra matnyttiga tips?
 

palmen

Moderator
Vilken form av avtal hade du för bensinen?
Finns ju ett alternativ att du betalar för en full tank och sedan kan lämna tillbaka den tom.

Borde väl finnas några kontaktuppgifter på hyreskontraktet som du kan vända dig till?
 

ekf

Medlem
När jag hyrde av Budget på LAX för några år sedan så ville de se ett kvitto på tankning från en station i flygplatsens direkta närhet (minns inte avståndet de krävde att det var inom)... Kan det ha varit något sådant krav och du missade att visa upp kvitto?
 

Hafermann

Medlem
Vilken form av avtal hade du för bensinen?
Finns ju ett alternativ att du betalar för en full tank och sedan kan lämna tillbaka den tom.

Borde väl finnas några kontaktuppgifter på hyreskontraktet som du kan vända dig till?

Får titt genom avtalet imorgon. Har genom alla år lämnat tillbaka bilen fulltankad på olika kontinenter. Därför trodde jag inte att det överhuvudtaget fanns ngn risk att de vid full tank debiterar. Oavsett överstiger den debiterade slutsumman hyressumman i bokningsbekräftelse med motvarande vad bränslet koster. Tänker att om det är så att man oavsett debiterat full tank bör det finnas med i den ursprungliga beräkningen.
 

Hafermann

Medlem
När jag hyrde av Budget på LAX för några år sedan så ville de se ett kvitto på tankning från en station i flygplatsens direkta närhet (minns inte avståndet de krävde att det var inom)... Kan det ha varit något sådant krav och du missade att visa upp kvitto?
Svårt att tänka mig. Det var hög ruljans på återlämningar och jag blev anvisad plats. Men kommer vid kontakt maila utdrag från Marx som visar antal tankade liter. Mackens adress står också med i utdraget.
 

Tevyn

Medlem
Jag är i samma diskussion gällande uthyrning i München för en vecka sedan. De hade även dragit extra för försäkring som skulle vara inkluderat i priset.

Jag är i kontakt med Avis på messenger som bett om ursäkt och de ska undersöka saken och återkomma.
 

Hachans

Medlem
När jag hyrde av Budget på LAX för några år sedan så ville de se ett kvitto på tankning från en station i flygplatsens direkta närhet (minns inte avståndet de krävde att det var inom)... Kan det ha varit något sådant krav och du missade att visa upp kvitto?

Det är alla de mackar där bensinen kostar en dollar mer än överallt annars. Svineri är det.

Får titt genom avtalet imorgon. Har genom alla år lämnat tillbaka bilen fulltankad på olika kontinenter. Därför trodde jag inte att det överhuvudtaget fanns ngn risk att de vid full tank debiterar. Oavsett överstiger den debiterade slutsumman hyressumman i bokningsbekräftelse med motvarande vad bränslet koster. Tänker att om det är så att man oavsett debiterat full tank bör det finnas med i den ursprungliga beräkningen.

Det låter spontant som att du (medvetet eller ej) är med i någon av deras kampanjer där det ingår en tank bensin. Då får man pynta upp även om man inte använt allt.
 
Hände mig också på Avis SFO. Mailade kundtjänst ett kvitto på tankning några km från flygplatsen och de strök det direkt.
 

Resetokig

Medlem
Verkligen en bra sak att komma ihåg spara sista kvittot från tankningen utifall att, jag har själv behövt det en gång…
Vi åkte på samma sak med Budget i November. Vi slängde kvittot direkt vid tankning, men de godkände utdrag från kortet där belopp och inköpsställe framkom. Kommer nog inte slänga kvittot framöver dock...
 
Toppen