Senaste nytt

AVIS: 4.000 poäng för minst 1 dag (nytt erbjudande från aug. 2017)

Jag tänkte provboka med detta erbjudande, men 2500 SEK istf 1500 SEK på vanliga Avis-sidan för 4 dygns hyra av en Golf..nja. Hade jag samlat Eurobonuspoäng mer engagerat hade jag nog slagit till dock.

På Eurobonussidan annonserar de även detta erbjudande.

Avis Autumn Sale Now On! Save up to 25%
Offer bookable from 18/09/17 until 29/09/2017

Offer valid for rental pickup between 18/09/17 to 14/12/2017 (individual exclusion dates may apply).
Terms and Conditions Eurobonus

Great Avis deals for EuroBonus members

25.44B8!OpenElement&FieldElemFormat=gif

Nu är den på Avis som fixar hemsidan tillbaka från semestern

Discover the Unforgettable - Terms & Conditions

Earn [..]

4. 4,000 Extra points awarded for any rentals of 2 days or longer and 2,000 Extra points awarded for any rentals one day rentals (24 hours or more).
En fråga gällande Avis formulering i punkt 4 – är den verkligen korrekt? "One day rental" brukar ju vanligtvis vara allt upp till 24 timmar. Skulle man hyra 24 hours or more så blir det ju 2 dagar.

Jag hyrde en bil på GOT för några veckor sen, behövde den bara i 10 timmar vilket också var så länge jag bokade den (delvis för att vara sjysst, delvis för att öppna upp för flexiblare uppgradering). Fick bara 1000 poäng för detta, vilket ju förvisso är korrekt enligt formuleringen ovan men borde väl ge 2000 trots allt?

Vimsig formulering, men står det på kvittot att du betalt för en dag är det ju 2.000 du ska ha.
Eller handlar det om att du betalt per timme?

Utifall att det verkligen finns en baktanke med formuleringen kan det ju t.ex vara om du lämnar den sent och får betala
för extra timme eller en avgift som är mindre än en dyngshyra.

Vimsig formulering, men står det på kvittot att du betalt för en dag är det ju 2.000 du ska ha.
Eller handlar det om att du betalt per timme?

Utifall att det verkligen finns en baktanke med formuleringen kan det ju t.ex vara om du lämnar den sent och får betala
för extra timme eller en avgift som är mindre än en dyngshyra.
Det står bara in- och uttid på kvittot, ingen "produkt" så att säga. Däremot så är det ju specat 1 dag under Hyrbilskostnad på sida 2.

Jag retroreggar och ser vad som händer.

Toppen