Senaste nytt

Aviator lounge på Kastrup försämrad service

Tack! Det låter inte som är några är särskilt mycket vassare än SAS-loungen? Så främsta skälet kanske är att det är färre personer där?
Är det någon av de som är utsatta för rusning? Längre upp nämnst att Avitor bör undvikas vid BA-flighter.
Om man har tillträde till SAS Lounge eller SAS Gold Lounge tycker jag helt klart att man skall välja dem framför båda dessa av många skäl.

Mindre folk kommer det inte vara i Aviator, men kanske i Aspire (där har jag varit helt ensam någon gång). Aviator är närmast ständigt utsatt för rusning. Man måste komma ihåg att båda dessa är tredjepartslounger som drivs på ett annat sätt än flygbolags egna, och det är i allmänhet bättre att gå till en flygbolagsdriven lounge.

Aspire undviker jag idag nästan helt p.g.a. den otroligt dåliga mat jag ätit där. När det gäller Aviator kan jag trots allt se att den har några små fördelar framför SAS båda lounger:
  • Aviator ligger oftare närmare gaterna än SAS lounge. Du kan alltså sitta kvar fem minuter längre. Har du kort om tid kan det vara hela skillnaden
  • Den är den enda loungen som har utsikt mot plattan
  • Kakorna är goda. Vill man bara ha kaffe och en kaka och inte bryr sig så mycket om mat och sprit kan det vara en anledning

Tack för bra svar! Jag har aldrig haft något behov att gå någon annanstans än SAS loungen, men nu är det ju december...
Men det till att fortsätta med SAS-pastan och låta de sista Diners-besöken brinna inne, för jag kan inte äta julbord på GOT för alla som är kvar. ;)

CPH Apartment har også udsigt til flyvepladsen!
Det har du rätt i. Den är dock ganska knepig att få tillträde till. Kanske är det därför det är den enda loungen på Kastrup som jag inte varit i.

Vilka flygbolag/statusnivåer använder egentigen CPH Apartment? Har hört att OneWorld Emeralds kan gå in där. Det står lite flygbolags namn på skylten utanför, men de flesta som flyger dem verkar ändå hänvisas till Aviator - så CPH apartment borde då bara vara för de verkligt högsta nivåerna.

Den är dock ganska knepig att få tillträde till.
Inte ett dugg knepig med tanke på att det är fritt att komma in (oaktat kort, oaktat status, oaktat flygbolag). Det är bara att betala. Jag har varit där +20 ggr. Den var väldigt trevlig när den öppnade, lite mer exklusiv, klart mindre folk Kostar 169 DKK.
Lounge

Inte ett dugg knepig med tanke på att det är fritt att komma in (oaktat kort, oaktat status, oaktat flygbolag). Det är bara att betala. Jag har varit där +20 ggr. Den var väldigt trevlig när den öppnade, lite mer exklusiv, klart mindre folk Kostar 169 DKK.
Lounge
Att det går att köpa sig in vet jag. Vad jag menade är att de flesta nog vill gå in i lounge inom ramen för sin premiumbiljett, status eller loungeprogram. Jag har inte hört om någon av dessa som använder CPH Apartment.

Att det går att köpa sig in vet jag. Vad jag menade är att de flesta nog vill gå in i lounge inom ramen för sin premiumbiljett, status eller loungeprogram. Jag har inte hört om någon av dessa som använder CPH Apartment.
Som FBG hade jag under en tid access till Apartment (när nuvarande Aviator renoverades). Om du söker på forumet kan du hitta recensioner där det t ex anges att Finnair C gav (ger) access till CPH Apartment.

Toppen