Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Det gick inte att registrera Avianca/TACA LifeMiles nummer via Lufthansas check-in automat då den accepterade bara 10 siffror men jag har 11 siffror på mitt LifeMiles kontonummer.

Hej ett par frågor, lite ny på LifeMiles:

1. Nyhetsbrevet som skickas ut, har försökt detta på engelska men inte lyckats. Min spanska är lite rostig och jag är orolig att missa något men letat och letat men inte sett om / var detta går att ändra, någon som vet?

2. Om jag med en vän ska till Lima i oktober, vi har båda EB poäng som tar oss dit C klass men dessa kan användas till annat. Om det blir en kampanj innan med LifeMiles är detta något vi skulle föredra, vad uppskattar ni en C klass biljett kostar dit inklusive köp av miles, ev bränsletillägg m.m?

3. Är det möjligt tror ni att hitta två award under oktober eller är det som med SAS till NYC? Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

4. Har det hittills alltid varit möjligt att köpa 150 000 poäng ink bonus vilket vi behöver? Aldrig över 190 000 så man kan pröva F första gången ;)

5. Någon som har bra tips på bra rutt till Lima för att få bra service, lågt bränsletillägg etc? Vilka alternativ är att föredra om det är någon som har gjort detta tidigare?

Läst på en del i tråden, det är en del nytt för oss då vi enbart flugit med EB poäng och betalda biljetter så alla tips mottages tacksamt.

/LifeMiles Rookie

Hej Transit, börja läs på i början i tråden så tror jag punkt 4 klarnar lite (delbetala med miles+cash är möjligt)

2. Om jag med en vän ska till Lima i oktober, vi har båda EB poäng som tar oss dit C klass men dessa kan användas till annat. Om det blir en kampanj innan med LifeMiles är detta något vi skulle föredra, vad uppskattar ni en C klass biljett kostar dit inklusive köp av miles, ev bränsletillägg m.m?

3. Är det möjligt tror ni att hitta två award under oktober eller är det som med SAS till NYC? Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

5. Någon som har bra tips på bra rutt till Lima för att få bra service, lågt bränsletillägg etc? Vilka alternativ är att föredra om det är någon som har gjort detta tidigare?

2. Sök på aktuell rutt så får du hur många poäng som går åt. Notera även att du kan kombinera pengar och poäng, d v s pengarna motsvarar X-päng till reapris.

3. Sök på lifemiles sidan så finner du svar. Dvs, prova att boka.

5. Vill minnas att du för ta den rutt som fåreslås och att du inte kan vara så kreativ med routing. Rätta mig om jag har fel.

Kul med fler som får upp ögonen för detta program!
1. Nyhetsbrevet som skickas ut, har försökt detta på engelska men inte lyckats. Min spanska är lite rostig och jag är orolig att missa något men letat och letat men inte sett om / var detta går att ändra, någon som vet?
Vet ej.
Då du ej skriver vart ni utgår från är det svårt att svara på. Om jag antar att ni utgår från Arlanda, kostar två biljetter i Businessclass 270.000 miles, eller om du väljer att betala med miles+cash med max cashdel 108.000 miles och ca 2500 USD i cash. Skatter och avgifter för de flighter jag hittar vid snabb koll i Oktober kostar totalt 380 USD. För inköpskostnad av Lifemiles, vänligen se denna tråd: http://www.businessclass.se/forum/s...foer-avianca-united-us-airways-med-bonus.html (öppna exceldokumentet i första inlägget)
Vid snabb koll går det att hitta 2 platser via London och Bogota med SAS/Avianca i Oktober. Åter igen, då du ej skriver vart ni utgår från gissar jag Arlanda.
4. Har det hittills alltid varit möjligt att köpa 150 000 poäng ink bonus vilket vi behöver? Aldrig över 190 000 så man kan pröva F första gången ;)
Vad jag vet har det alltid varit max 150.000, och även max 150.000 man kan kan köpa totalt per konto och år. För att sträcka ut dessa använda miles+cash, se länk ovan, eller läs tidigare i denna tråd. Det går även bra att öppna fler konton för t.ex. familjemedlemmar, och köpa miles dit. (Den som har kontot behöver ej vara den som reser)
Ingen koll här tyvärr. Snabb sökning på ett datum i Oktober idag ger endast träffar med Avianca.
Läst på en del i tråden, det är en del nytt för oss då vi enbart flugit med EB poäng och betalda biljetter så alla tips mottages tacksamt.

Ett generellt tips är att läsa ännu mer i denna tråd, då många av frågorna du ställer finns besvarade längre bak. Även om jag förstår att tråden kan kännas överväldigande i storlek... :)

Last edited:
...

Ett generellt tips är att redan idag se till så att din vän öppnar ett konto, och samtidigt öppna konto till både brorsan, syrran och din hamster. Vid share/buykampanjer är det nämligen ofta krav på att kontot måste varit registrerat sedan x dagar tillbaks.

Utgår från att du har ställt in preferred language: English i profilen "Your information & preferences"?

Toppen