Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Nu hade jag inte riktigt tid att kolla upp exakt alla procent men det är som sagt en gräns någonstans vid 49-51 eller liknande. Man kan i alla fall inte köpa miles, boka och sedan boka av och tjäna på det längre.

Som sagt. Man får dra mätaren och kolla lite vad som ger bäst valuta. :)

Nyfiken som man är var jag tvungen att kolla detta.

Testade alla möjligheter mellan noll och 60 cashdel, och det stämmer att mellan 48% och 54% nyttjande av miles kontra cash får man bäst valuta för pengarna. Då kostar cashdelens miles nämligen 1,5 US cent styck, precis samma pris som vid köp av miles vid en 100% bonuskampanj. Men som sagts tidigare, ingen större skillnad om man drar mätaren hela vägen i botten heller. (Förresten, ett tips till er som söker mycket och vill trixa med mätaren, klicka på "more miles" eller "more cash" en gång med musen så att den blir markerad, sen kan man hålla in Enter på tangentbordet för att snabbt dra mätaren i botten utan sjuttioåttatusen musklick.)

Se bild nedan, hoppas det syns. La in lite färgformatering för att tydliggöra vart det svänger. Testade med en resa som kostar 72500 miles som ni ser.

Lifemiles cost miles.PNG

Last edited:
Hur fungerar det med stop-overs osv. med LifeMiles? När jag försöker sy ihop en multi-city så blir totalpriset dyrare trots att jag inte rör mig utanför de tillåtna regionerna.

Planerar en resa MEL - PVG (Dest.) - NRT (Stop-over) - MEL i April nästa år, men priset blir:

1 x 52,500 Melbourne, Tullamarine Airport (MEL) - Shanghai, Shanghai Pudong International Airport (PVG)
1 x 27,500 Shanghai, Shanghai Pudong International Airport (PVG) - Tokyo, Narita International Airport (NRT)
1 x 52,500 Tokyo, Narita International Airport (NRT) - Melbourne, Tullamarine Airport (MEL)

Någon som vet hur man får rätt på detta, eller är det helt enkelt så att stop-over inte tillåts?

Stopover är tillåtet men inte gratis. Det blir summan av flera bonusresor.
Då antar jag att en USDM-resa är bra mycket mer prisvärd (90k miles T/R mellan South Pacific och North Asia inkl stopover).

Får antingen vänta på ett nytt USDM-erbjudande eller fundera på att köpa enkelbiljett i Y mellan PVG och NRT.

Tack för svaret!

Edit: AE hann före!

Jag har inte lagt ner tid på att lära mig detta program förut.
Men det här är ju jättebra.
Jag hittade en enkelresa till Bali från Stockholm i Business via Zurich och Singapore med SAS och Singapore Airlines (A380) för cirka 1000 USD om man köper poängen för kampanjpris. Väldigt bra anslutningar också
OK det är inte första klass men duger gott ändå.:)

Nyfiken som man är var jag tvungen att kolla detta.

Testade alla möjligheter mellan noll och 60 cashdel, och det stämmer att mellan 48% och 54% nyttjande av miles kontra cash får man bäst valuta för pengarna. Då kostar cashdelens miles nämligen 15 US cent styck,........

Är jag helt ute och cyklar. Men skall det inte vara 1,5 cent / styck ?

Toppen