Senaste nytt

Avianca - någon som flugit med dem?

Klarade du dig med 280 000 poäng trots routing via Canada?
Har för mig att Eurobonus av någon märklig anledning lade på rejält med poäng via nordamerika.
I mitt fall löste det alltid ut extra bonus kostnader till Karibien via USA osv.

Yes. Jag hade läst detta och jag var inställd på att ta vägen hem med Avianca via London vilket förmodligen resulterat i övernattning i London eller någon annanstans i Europa då det inte fanns några flyg hem mellan London och Köpenhamn. Men jag bara frågade då jag hittat lediga flyg och Tallin sa inget, jag hade inte heller någon anledning gräva djupare i detta. Blev ett par nervösa minuter då de skulle räkna på skatterna, men det löste sig. Blev förvånad hur många lediga flyg Air Canada hade i mellandagarna från Toronto, vi är ju trots allt fyra pers och det borde vara någon form av ganska hög högsäsong. Air Canada flyger bla till London, Frankfurt, Munchen och Köpenhamn, som vi hade turen att få. Känns som bra värde för poängen.
 

squeezen

Medlem
Hej, på G att boka resa med familjen till centralamerika... en fråga gällande Aviancas 787, i business class med alla armstöd jämte varandra i mitten så att säga:
Avianca-B787-Business-Class-Review-18.jpg


Kan den där lilla "väggen" som är vid fötterna mellan två säten öppnas upp?
Känns lite långt iväg med en 3-åring andra sidan själv...?
Tack för info.
 
Kan den där lilla "väggen" som är vid fötterna mellan två säten öppnas upp?
Känns lite långt iväg med en 3-åring andra sidan själv...?
Tack för info.

nope, den är fixerad. Man måste luta sig fram för att kunna samtala med den som sitter på andra sidan. Det är faktiskt lättare om resesällskapet sitter på fönsterraden.

Flög precis BOG-LHR AV120 och kan meddela att den hårda produkten i övrigt är helt ok men den mjuka håller låg nivå. Det delades inte ens ut en meny och maten som erbjöds höll ekonomi-klass nivå.
 

squeezen

Medlem
nope, den är fixerad. Man måste luta sig fram för att kunna samtala med den som sitter på andra sidan. Det är faktiskt lättare om resesällskapet sitter på fönsterraden.

Flög precis BOG-LHR AV120 och kan meddela att den hårda produkten i övrigt är helt ok men den mjuka håller låg nivå. Det delades inte ens ut en meny och maten som erbjöds höll ekonomi-klass nivå.
Ajdå, tråkigt. Små-svårt med en unge andra sidan gången. Får satsa på att hitta en natt-flight.

tack för input.
 
Ajdå, tråkigt. Små-svårt med en unge andra sidan gången. Får satsa på att hitta en natt-flight.

tack för input.
Jag flög LHR-BOG för 14 dagar sedan. Jag skulle säga att du har det bättre om du väljer platserna A+D och har gången emellan er. Då kan ni prata och se varandra hela tiden, eftersom man inte har någon skärm/divider ut mot gången. Även om man behöver vrida på huvudet.
 
Instämmer. LHR-BOG är en "sovlinje". Ät i loungerna på LHR T2 innan och vakna sedan utvilad i Bogota. Eftersom man landar så tidigt har man fullt av connections och kan tex vara i Santiago eller Buenos Aires vid lunch.
 
Tack för input @Mattias Holmén @Cristoffer Cedergren
I mitt fall rör det sig just nu om MAD-BOG och flighten som lyfter runt 8:30 dvs en vaken-flight. Det känns spontant avsevärt värre med barn, men det som Finns ledigt nu (award).
Håller med. Och finns ju inga direktflyg med SAS eller annat *A-bolag till Madrid, så blir alltid en omväg via tex FRA.

LHR T2 är alltid smidigt att byta på, särskilt kvällstid när det inte är så mycket folk där. Håll utkik om du kan byta längre fram.

Sedan jag startade den här tråden har jag ett 20-tal flighter med Avianca. Överlag är det ett helt okej bolag. Nivån är inte som i Asien, men man tar sig fram liksom
 
Toppen