Senaste nytt

Avianca Lifemiles - Ändring eller Avboka/Boka Om?

Uppdatering då. Tyckte det var en riktigt straight-forward upplevelse. Är förvisso van vid indiska och filippinska call centers här i Australien, men det hela processen tog typ 10 minuter och miles var inne på mitt konto innan vi hade lagt på luren.
Kan du spanska? Jag hade väldiga språkliga problem när jag skulle boka av, men det löste sig till slut då jag letade upp en spanskspråkig vän som kunde ringa upp dom åt mig. Fick du tag på en som kunde engelska så hade du tur. Däremot är som du säger själva avbokningen snabb som sjutton.

igår efter 2 timmar i telefon med Lifemiles kan jag säga att Spanska hjälper oerhört men att kön till engelska var kortare och att man pratar engelska och sedan säger att man kan sköta betalningstransaktionen även på spanska om det underlättar verkar vara den optimala lösningen. Annars pratade de bra engelska och jag hade dålig Skypekoppling vilket ledde till den långa tiden i kombination med deras betalsystem som strulade.

Det jag ville lyfta fram var dock den ev. avbokningsmöjligheten även efter flyget avgått om biljetten är i state "OPEN"
Det vet jag inget annat FFP som erbjuder, snacka om försäkring om det stämmer!

Jag gjorde en avbokning för ett tag sedan och ringde det US-numret, inga språkproblem med engelskan. Det som strulade lite var deras process när man skall ange sitt kortnummer. Skrev om processen i en annan tråd för ca en månad sedan, ska försöka gräva fram den, men kontentan är att man måste ha sin pin som man har angett på sin personliga Life-Milessida.

Toppen