Senaste nytt

Avgifter på bonusresor

ramo

Medlem
Hej,
vet inte om det finns en tråd för detta, men tänkte det skulle vara bra med en tråd om avgifter och skatter på bonusresor.
Bokade nyligen en Eurobonus resa i business;
ARN-Munich (LH), Munich-Haneda (LH), Haneda-Bkk (Thai), Bkk-Kuala (Ethip).
Sin-Bkk (Thai), Bkk-Narita (Thai), Haneda-Frankfurt (LH), Frankfurt-ARN (LH)
Avgift: 3585kr/pers

Med tanke på att jag har sett liknande resor i F, med samma avgifter känns det lite mycket.
Eller kanske bokningsklass inte spelar någon roll på avgifterna?
Finns det någon sida man kan jämföra avgifterna på? Har försökt jämföra på ITA Matrix men får
inte alls ihop det.
 
Har blivit mycket bättre, min första awardresa där jag bokade Thai Airways i C från ARN till Bali så betalade jag 6500:- per person. I somras bokade jag LH F från ARN till Rio och betalade 2200:- och nu Turkish i C till Vietnam och hem från Filipinerna där jag fick betala cirka 2600:-. Det känns alltså som de blivit mycket billigare.
 

palmen

Moderator
Har blivit mycket bättre, min första awardresa där jag bokade Thai Airways i C från ARN till Bali så betalade jag 6500:- per person. I somras bokade jag LH F från ARN till Rio och betalade 2200:- och nu Turkish i C till Vietnam och hem från Filipinerna där jag fick betala cirka 2600:-. Det känns alltså som de blivit mycket billigare.
Det blir billigare när man reser långt med flera stopp där vissa bolag har höga bränsleavgifter. Det blir dock mycket dyrare om man bara gör kortare stopp då de nu har en enhetstaxa som de applicerar.
 
Det blir billigare när man reser långt med flera stopp där vissa bolag har höga bränsleavgifter. Det blir dock mycket dyrare om man bara gör kortare stopp då de nu har en enhetstaxa som de applicerar.

Då måste TG ha mycket höga avgifter? Jag bokar oftast med så få stopp som möjligt.
 
Har just bokat en award med bla TG och tycker inte att avgifterna är sååå höga. Detta är person

Fare 0.00 DKK
Equivalent Fare Paid 0.00 SEK
Taxes, Fees, Other Charges 734.00 SEK
Domestic/International Fees 2284.00 SEK
Ticket Amount: 3018.00 SEK
Copenhagen Kastrup - Bangkok BKK 40K

CPH-BKK-SYD-AKL-BKK-CPH, allt i C med TG och NZ.
 
Toppen