Senaste nytt

Avbokning SAS Go

atco

Medlem
Hej

Jag har en bokning för mig och min sambo inrikes i SAS Go Light.

På grund av ändrade planer så kommer jag själv inte att använda min returbiljett.

Finns det någon anledning att boka av den när jag ändå inte får några pengar tillbaka?
Man kan ju alltid hoppas på en tidtabellsändring så man kan välja full återbetalning.

Finns det någon nackdel med att ha kvar biljetten och bara strunta i att checka in på hemresan? Påverkar det den andra personen på bokningen på något sätt?

Hej

Jag har en bokning för mig och min sambo inrikes i SAS Go Light.

På grund av ändrade planer så kommer jag själv inte att använda min returbiljett.

Finns det någon anledning att boka av den när jag ändå inte får några pengar tillbaka?
Man kan ju alltid hoppas på en tidtabellsändring så man kan välja full återbetalning.

Finns det någon nackdel med att ha kvar biljetten och bara strunta i att checka in på hemresan? Påverkar det den andra personen på bokningen på något sätt?
Du kan få nån hundring tillbaka i skatter/avgifter

Du har däremot inga vinning med att boka av i förtid. När jag har råkat för samma sak har jag väntat till några timmar innan avgången.

Flera gånger har jag dessutom fått mail från SAS att mot ersättning byta till en annan avgång pga min avgång är mycket populär.

Det är tråkigt för SAS som inte kan sälja din biljett till någon annan. Saknar i allmänhet något incitament att boka av tidigt, även för avbokningsbart tåg. 5% skillnad i återbetalning att boka av 24h vs två minuter innan hade gjort att jag oftare avbokade med marginal och biljetten kan säljas till annan.

Toppen