Big Birger
Medlem
Har en resa till USA 30/6 som jag inte kommer att använda. Ditresan med SAS. Hemresan med United till Zürich och sedan hem med SAS sista biten.
Har väntat/hoppats på en tidtabellsändring så att jag skulle kunna boka av den för att få tillbaka alla skatter och avgifter, Star Alliance-avgiften + få en förlängning på den voucher som har gått ut.
Nu har jag på grund av SAS-strejken fått erbjudande om att boka om resan. Men det är lite oklart vad som gäller om jag istället väljer att boka av den.
Ringde in till kundtjänst nu på morgonen 09:00,0. Efter 53 minuters kö kom jag fram till en kvinna som försiktigt viskade i telefonen och som ger intryck av att vara helt clue less.
Hon hade mycket riktigt ingen aning och satte mig att vänta när hon förstått frågan.
Hon återkom efter 20 minuter och sa att vouchern inte alls har gått ut. Vilket jag vet är fel. Så jag bad henne att verkligen dubbelkolla när vouchern går ut.
Då blev det vänta igen.
Efter ytterligare 20 minuter kom hon tillbaka och viskade att jag behöver ange min "voucherkod" för att hon ska kunna se när vouchern går ut.
Ridå. Tackade jag för mig, och lade på luren.
Att ringa kundtjänst och fråga hur något fungerar kan som bekant innebära att vad som helst kommer fram från svars-tombolan.
Parallellt så väntade jag i chatten. Började på plats 122, och efter någon timme fick jag svaret: "En utgången voucher förlängs INTE vid avbokning pga strejk. Planet måste ha ställts in."
Vet inte hur korrekt det är, men det är i alla fall en datapunkt.
Får ringa in igen och se om jag får tag i en agent som är mer erfaren och som kan svara på frågan när vouchern går ut. Det kommer nog att ta hela dagen innan jag kommer fram.
Har väntat/hoppats på en tidtabellsändring så att jag skulle kunna boka av den för att få tillbaka alla skatter och avgifter, Star Alliance-avgiften + få en förlängning på den voucher som har gått ut.
Nu har jag på grund av SAS-strejken fått erbjudande om att boka om resan. Men det är lite oklart vad som gäller om jag istället väljer att boka av den.
Ringde in till kundtjänst nu på morgonen 09:00,0. Efter 53 minuters kö kom jag fram till en kvinna som försiktigt viskade i telefonen och som ger intryck av att vara helt clue less.
Hon hade mycket riktigt ingen aning och satte mig att vänta när hon förstått frågan.
Hon återkom efter 20 minuter och sa att vouchern inte alls har gått ut. Vilket jag vet är fel. Så jag bad henne att verkligen dubbelkolla när vouchern går ut.
Då blev det vänta igen.
Efter ytterligare 20 minuter kom hon tillbaka och viskade att jag behöver ange min "voucherkod" för att hon ska kunna se när vouchern går ut.
Ridå. Tackade jag för mig, och lade på luren.
Att ringa kundtjänst och fråga hur något fungerar kan som bekant innebära att vad som helst kommer fram från svars-tombolan.
Parallellt så väntade jag i chatten. Började på plats 122, och efter någon timme fick jag svaret: "En utgången voucher förlängs INTE vid avbokning pga strejk. Planet måste ha ställts in."
Vet inte hur korrekt det är, men det är i alla fall en datapunkt.
Får ringa in igen och se om jag får tag i en agent som är mer erfaren och som kan svara på frågan när vouchern går ut. Det kommer nog att ta hela dagen innan jag kommer fram.