Senaste nytt

Avbokade någon annans flygbiljetter?

Jag gruppbokade 45 pers till Alicante. Visst var det lite dyrare än enstaka biljetter, men inte speciellt mycket mer.

Ett relativt fattigt (antar jag) damhockeylag borde kunna hitta billigare lösningar. Men problemet är antagligen att de inte har så stor erfarenhet av flygbokning när man inte ens lyckas boka returresa.

Gruppbiljett eller inte, 2400kr för en enkel Stockholm-Luleå är dyrt. Gruppbiljetter är något dyrare p.g.a. ökad flexibilitet, men inte dramatiskt mycket dyrare.
Det tycker jag också men det kan vara svårt med framförhållning ibland. Är man en stor grupp och bokar sent så kan det bli dyrt, speciellt om alternativen är få. Med det sagt lämnar jag denna sidodiskussion.

Det beror på NÄR man har bokat.
Om det var t ex ett par dagar innan avresa kunde priset, som bekant, bli mycket dyrt.
Sant, men är det så kort inpå brukar man sällan behöva fördelarna som en gruppbiljett ger. Men du har rätt, bokar man med några dagars framförhållning kan det bli fruktansvärt dyrt!

Sant, men är det så kort inpå brukar man sällan behöva fördelarna som en gruppbiljett ger. Men du har rätt, bokar man med några dagars framförhållning kan det bli fruktansvärt dyrt!
Det kan vara så att denna gruppbokning var ombokningsbar pga hockeytävlingen. Vilket skulle kunna höja priset rejält om man ville boka om/annullera biljetter för x anter personer.

Det kan vara så att denna gruppbokning var ombokningsbar pga hockeytävlingen. Vilket skulle kunna höja priset rejält om man ville boka om/annullera biljetter för x anter personer.

Nu verkar det som om hemresan över huvud taget inte var bokad, när de stod på flygplatsen i Luleå prioriterade de nog inte flexibilitet.

:)
Svaret p Linkpings biljettmysterium - DN.SE

hur många var det som hakade på sabotagenyheten ?

Men kom igen nu... Givetvis är det mycket roligare att spekulera om sabotage än om den mänskliga faktorn ;)

"Som lösning på problemet fick tränaren Peter Frantz lägga ut pengar för att laget skulle ta sig hem från Luleå."

Solklart att sabotören var Peter Frantz. Han behövde få upp spend på sitt kreditkort.

Toppen