Senaste nytt

Avbokade bonusresor

Hur är det med SAS longhaul bonusresor i businessclass 11 månader fram i tiden, brukar de komma tillbaka som bonusresor omedelbart efter avbokning eller ej?

Oftast så gör dom det.
Jag försökte tidigare i januari att boka arn-ewr men då det blev "fel" i systemet så blev bokningen aldrig helt genomförd utan hamnade i någon limbo, talade med sas supporten och dom kunde inget göra utan att avboka dom "reserverade" biljetterna, dom kom tillbaka direkt och sas i Tallinn kunde boka dom till mig.
Hur är det med SAS longhaul bonusresor i businessclass 11 månader fram i tiden, brukar de komma tillbaka som bonusresor omedelbart efter avbokning eller ej?

Avbokade precis 2 platser i Business: Köpenhamn - Shanghai 1/5 och tillbaka 3/5.

Innan jag avbokade fanns inga bonusplatser i Business dit, och 4 platser hem. Efter avbokning finns det nu 3 platser dit och 6 platser hem. Lite märkligt, men precis så ologiskt som det är ibland. :)

Kommer med 99% sannolikhet avboka 2st bonusplatser med SAS till HKG från CPH nästa vecka, datumen som är bokade är 6 mars ut och 30 mars hem.
Om det finns något intresse i att plocka dessa så kanske man kan synka så att någon kan plocka dom om dom går tillbaka till inventory istället för att någon outsider råkar få dom!

Avbokade precis 2 platser i SAS Business:

Stockholm ARN – New York EWR
08 FEB 10:45 - 08 FEB 13:35

New York EWR – Stockholm ARN
21 FEB 17:50 - 22 FEB 07:35

Platserna ser ut att ha gått tillbaka direkt.

Toppen