Senaste nytt

Avbokade bonusresor

Det går att ändra namn på rena SAS-awards för 150 SEK per namnändring. Det är även möjligt att dra om poängen från ett annat konto.

Det här var intressant. Jag har en bokning från mitt konto för en resa inom Nordamerika i business 30 000 poäng för två vuxna och ett barn, totalt 90 000 poäng. Frugan har en voucher som går ut den 31 december 2018. Jag skulle alltså kunna ringa SAS och be dem dra poängen från hennes konto istället, och samtidigt kunna applicera vouchern (för två personer) så den totala kostnaden blir 60 000 poäng?

Om jag uppfattar @Jonas C så gäller detta enbart för rena SAS bokningar. Jag antar du @Gus pratar om en resa som utförs av United?

Jag kommer att boka av 2 platser på följande legs nu, kl 12:45.

10 maj, ARN-CPH, SAS Plus
10 maj, CPH-SIN, SQ First (Mittsäten)
11 maj, SIN-DPS, SQ Business

18 maj, DPS-Sin, SQ Business
18 maj, SIN-CPH, SQ First (Mittsäten)
19 maj, CPH-ARN, SAS Plus

Last edited:
Jag kommer att boka av 2 platser på följande legs nu, kl 12:45.

10 maj, ARN-CPH, SAS Plus
10 maj, CPH-SIN, SQ First (Mittsäten)
11 maj, SIN-DPS, SQ Business

18 maj, DPS-Sin, SQ Business
18 maj, SIN-CPH, SQ First (Mittsäten)
19 maj, CPH-ARN, SAS Plus

Måste bara säga hur nöjd jag är med denna avbokning, samt en nybokning på nya datum i september. Totalt sparade jag 2100kr per person och behövbde enbart betala 35k poäng extra (från 190k till 225k). Skatterna gick alltså ner från 3750kr till 1200kr + 450kr service fee. Grymt!

Debiteringen av poäng och själva bokningen är två separata processer som är helt oavhängiga av varandra. Det går bra att göra så som @Gus frågade om.
Om jag uppfattar @Jonas C så gäller detta enbart för rena SAS bokningar. Jag antar du @Gus pratar om en resa som utförs av United
Resan jag kollade på är med Avianca, @Senator . Det låter ju mycket bra att man kan deala med poäng och voucher i efterhand! Nu har jag dock bokat en annan resa med min voucher men informationen är bra att ta med sig i framtiden.

Har precis avbokat följande SAS Plus

ARN-LPA 09FEB19 kl 10:10
LPA-ARN 16FEB19 kl. 16:10

Men det var visst bara hemresan som gick tillbaka i inventory.

Toppen