bberg
Medlem
Jag är i en liknande situation. Fick nyligen del av returresa på *A award genom SAS över nyår inställd. Därefter la LOT in nya flighter i bokningen (som innebär 2 dygn layover på IST) som sedan SAS biljetterade, då SAS inte kunde hitta tidigare alternativ i deras *A sökverktyg. De hittar fortfarande senare *A-alternativ, någon som har koll vad för tillgänglighet de ser? För den stämmer inte överens med någon av *A bolagens partneraward-tillgänglighet vad jag kan se.Stämmer som ni skriver. Hade problem med en *A award 2 gånger på en månad nu i oktober, på samma bokning, som SAS löste efter lite tragglande.
Först bokade Turkish om MNL-IST så att hemresan inte längre var godkänd enligt 24h-regeln, så stoppet i IST blev för långt. Därför blev ändringen inte biljetterad. Ringde SAS och tjatade, de lyckades få godkänt ett undantag från 24h-regeln av EB så att biljetten kunde ställas ut.
Sedan bokade Brussels om utresan med ett dygn så att första benet i hela t/r-resan avgick ett dygn efter ben 2. Då ringde jag in och bad dem lägga tillbaka den till en annan avgång men på rätt dag. Något strulade då agenten skulle göra detta och alla resor försvann. Det slutade med att agenten öppnade upp en revenuebiljett med Brussels (bokningklass Y) och lade in det benet, OCH fick ett nytt 24h-godkännande från EB.
Så nu blir det nyår i Bryssel (istället för avresa från Sverige 1 januari) samt 2 dygn i Istanbul på vägen hem från MNL. Inga problem dock![]()
Är det möjligt att få ersättning i efterhand för hotellnätter i Istanbul genom SAS vid en sån här situation? Vilken prisnivå anses i så fall skälig att boka?