Hej,
Jag har en resa med star alliance till Thailand i december. T/r i business. Hemresan såg ut:
BKK - Zürich - Vienna - München.
Nu är sista delsträckan vienna-München avbokad av Lufthansa. Kundtjänst kan inte erbjuda hjälp (annat än att avboka och boka helt nytt med sky team vilket i praktiken inte är alternativ då inga biljetter finns). Har blivit bollad till Lufthansa som bollar tillbaka till SAS.
Fick tipset att fortsätta ringa olika agenter, men efter 6-7 agenter tror jag det är kört.
Nu är frågan: behöver jag göra något aktivt för att acceptera att sista delsträckan är avbokad eller är resan helt bränd nu? Jag tänker att jag får lösa det med antingen tåg mellan vienna - München eller se om jag hittar billiga flygbiljetter att köpa på kortet (alltså utanför poängvärlden).
Samt fråga två: sista delsträckan är kvar hos de övriga två som reser (SAS har inte tagit bort från deras app så som den är borttagen för mig). Kan detta ställa till det?
Jag litar inte riktigt på kundtjänst och är rädd att om jag ringer dom och accepterar att vienna blir slutdestination så sumpar dom därmed hela min resa.
Hur hade ni agerat? Struntat i avbokningen och åkt för att lösa separata biljetter till slutdestination?
Jag har en resa med star alliance till Thailand i december. T/r i business. Hemresan såg ut:
BKK - Zürich - Vienna - München.
Nu är sista delsträckan vienna-München avbokad av Lufthansa. Kundtjänst kan inte erbjuda hjälp (annat än att avboka och boka helt nytt med sky team vilket i praktiken inte är alternativ då inga biljetter finns). Har blivit bollad till Lufthansa som bollar tillbaka till SAS.
Fick tipset att fortsätta ringa olika agenter, men efter 6-7 agenter tror jag det är kört.
Nu är frågan: behöver jag göra något aktivt för att acceptera att sista delsträckan är avbokad eller är resan helt bränd nu? Jag tänker att jag får lösa det med antingen tåg mellan vienna - München eller se om jag hittar billiga flygbiljetter att köpa på kortet (alltså utanför poängvärlden).
Samt fråga två: sista delsträckan är kvar hos de övriga två som reser (SAS har inte tagit bort från deras app så som den är borttagen för mig). Kan detta ställa till det?
Jag litar inte riktigt på kundtjänst och är rädd att om jag ringer dom och accepterar att vienna blir slutdestination så sumpar dom därmed hela min resa.
Hur hade ni agerat? Struntat i avbokningen och åkt för att lösa separata biljetter till slutdestination?