Så länge det är samma typ av voucher man fått för EU ersättning tidigare, vilket jag tror det i slutänden är, så ja restvärdet kvar på vouchern och du kan använda det till nästa resa. Och när det väl tar slut kan du delbetala med det som är kvar på vouchern och fylla på resten från kortet. Så I princip är det en påse pengar så du kan använda fritt så länge fritt = sas biljetter.Coalcandy skrev:Jag har läst villkoren men har inte lyckats hitta information om en voucher har restvärde vid bokning av resa som kostar mindre än dess värde. Någon som vet? Behåller vouchern restvärdet eller brinner det inne? Någon som vet?Klicka för att utvidga...
Coalcandy skrev:Jag har läst villkoren men har inte lyckats hitta information om en voucher har restvärde vid bokning av resa som kostar mindre än dess värde. Någon som vet? Behåller vouchern restvärdet eller brinner det inne? Någon som vet?Klicka för att utvidga...
Erik Ek skrev:SAS har ändrat informationen på hemsidan. Nu uppger de att vid bruk av avbokningsalternativet återbetalas pengar utifrån biljettypen, d.v.s. enbart skatt vid t.ex. SAS Go. Gissar att åtgärden är för att spara likviditet (och så får de kunder som orkar kräva återbetalning via ARN).Klicka för att utvidga...
Erik Ek skrev:UPPDATERING: SAS bekräftar att det var ett fel i uppdatering, som nu är åtgärdat.Klicka för att utvidga...
Rickard_O skrev:Så man ska inte ta det bokstavligen vad som står under 'Mina bokningar' " Ansök om avbokning och återbetalning baserat på biljettreglerna"?När man klickar på 'Apply for refund' så är det under 'Mina bokningar' man hamnar och man vågar ju inte gå den vägen om man bara får tillbaka skatterna..Klicka för att utvidga...
Problemet är ju när du trycker på 'Apply for refund' så hamnar du ju i 'Mina bokningar' där det sedan står "Ansök om avbokning och återbetalning baserat på biljettreglerna", tolkar man det bokstavligen så kommer jag bara få tillbaka skatterna på mina biljetter.Erik Ek skrev:Jag upplevde det som oklart, helst efter gårdagens felaktiga uppdatering, och det krävdes för min del två oberoende kontakter med SAS för att nu vara trygg i att de honorerar kundens rättighet att ansöka om kontantersättning. Jag bad kundservice via telefon utföra ansökan för att lägga över ansvaret på dem.Klicka för att utvidga...
Rickard_O skrev:Problemet är ju när du trycker på 'Apply for refund' så hamnar du ju i 'Mina bokningar' där det sedan står "Ansök om avbokning och återbetalning baserat på biljettreglerna", tolkar man det bokstavligen så kommer jag bara få tillbaka skatterna på mina biljetter.Nu kanske det inte är så, men man vågar ju inte ta chansen och godkänna något så dom har rätten på sin sida, har tyvärr inget intresse av en voucher i detta läge annars hade jag valt det.Klicka för att utvidga...
Erik Ek skrev:Helt enig, det du beskriver är vad som orsakade min osäkerhet. Jag löste det som sagt enligt ovan. Lycka till!Klicka för att utvidga...
Rickard_O skrev:Ja jag tänkte ringa in när dom ställt in flighten hem också!Klicka för att utvidga...
Rufus skrev:Jag bokade av en resa i Sas Plus som var återbetalningsbar och har inte fått pengarna än, bokade av på internet. Resan skulle ske i april, och jag bokade av den i början av mars, dvs innan UDs avrådan kom. Har inte ens fått ett bekräftelsemail på att resan är avbokad. Är det någon annan som bokat av resa utan att ens fått bekräftelse på avbokning?Klicka för att utvidga...
Rufus skrev:Jag bokade av en resa i Sas Plus som var återbetalningsbar och har inte fått pengarna än, bokade av på internet. Resan skulle ske i april, och jag bokade av den i början av mars, dvs innan UDs avrådan kom. Har inte ens fått ett bekräftelsemail på att resan är avbokad. Är det någon annan som bokat av resa utan att ens fått bekräftelse på avbokning?Klicka för att utvidga...
chazzie skrev:Bokade av mot voucher i tisdags, har fått bekräftelse om att biljetten är avbokad men icke någon voucher än, men det verkar ta lite tidKlicka för att utvidga...
Homer skrev:Det ska det ju inte göra enligt SASSom et alternativ til å få pengene tilbake, tilbyr SAS en såkalt voucher i erstatning. Denne gjelder for et år og gjenværende verdi etter dette refunderes kontant. Å få innvilget erstatning i på denne måten vil gå vesentlig raskere, ifølge Eckhoff, som beskriver det som «en mer automatisert prosess».Klicka för att utvidga...