Senaste nytt

Avboka/ändra en Eurobonus bonusresa med SAS, Thai och Lufthansa?

Mr Basic

Medlem
Behöver lite experttyckande av BC. Har hittat en bonusresa ToR Singapore på exakt de datum jag vill resa.
ARN-CDG SK PLUS
CDG-BKK TG FIRST A388
BKK-SIN TG BUSINESS
//
SIN-BKK TG BUSINESS
BKK-MUC TG FIRST B744
MUC-ARN LH BUSINESS

Nu till min första fråga, är FIRST värt den extra omvägen samt 50.000 Eurobonuspoäng istället för att åka Thai Business ToR ARN-BKK(finns också dessa datum)? Jag har aldrig flugit med Thai. Jag har aldrig flugit FIRST. Vi är två som reser.

Min andra fråga. Kan denna resa bokas av poäng- och kostnadsfritt? Kommer bokas/avbokas via Tallinn. EDIT: med 2-4-1

Anledningen till att jag frågar är att denna resa inte är mitt förstaval, men vill heller inte stå utan bonusresa om allt annat skiter sig.

Första diskussionen jag startar på BC, om den hamnat helt fel, flytta gärna.
Gärna konstruktiv kritik. :rolleyes:
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jag skulle säga att det är värt det, First First är alltid trevligt!
Bonusresor är avboknignsbara om det är en 2-4-1 du pratar om i och med att du ska göra det via Tallinn. Kostar inget att avboka och du får tillbaka alla utgifter.

Jag skulle bokat det där, Paris kanske inte är roligaste stället att starta på, Frankfurt är bättre enligt många och kanske även London.
När det närmar sig 14 dagar innan kan du ju börja leta Lufthansa First på utresan också.
 

blobloblo

Medlem
Väl värt det skulle jag säga!

Du får inte tillbaka ändringsavgifterna men poäng och skatter får du tillbaka. Värt att tänka på är att det blir lite dyrare från London än Frankfurt eller Paris, skattemässigt. Men in sammanhanget och för upplevelsen så är alla 3 ställena väl värt det! Om du kan tänka dig annat än a380 så kan du kolla på munchen och Milano, då med 747.
 

Mr Basic

Medlem
Måste erkänna att A380 lockar mig en del, och hör och häpna, även Ms Basic(som annars är rätt kallsinnig till mitt engagemang på BC, bortsett från när hon sitter i business och dricker champagne förstås)! :cool:
 

agehall

Medlem
A380 är trevlig på sitt sätt men saknar all den charm som B747 har. A380 känns mer som buss medan B747 känns som en limo så länge man sitter på övre däck eller i nosen.
 

NotRyan

Medlem
A380 är trevlig på sitt sätt men saknar all den charm som B747 har. A380 känns mer som buss medan B747 känns som en limo så länge man sitter på övre däck eller i nosen.

Jag skulle nog inte säga att B747 känns som en limo, mer tvärtom som en Land Rover, d.v.s. på riktigt. A380 är en BMW 7-serie.....
 
Toppen