Behöver lite hjälp om det nu råkar finnas erfarenhet om följande:
Polaren är sjuk och vi högst antagligen kommer att avboka en Star alliance eurobonus award resa. Enligt reglerna ska resan ändras/avbokas senast 24 timmar före avgång för att få tillbaka poäng och avgifterna.
Finns det erfarenhet om någon lyckats få tillbaka poäng och avgifter inom 24 timmar till avgång (som undantag alltså)?
Vi har några timmar att fundera på lösningen. Resan är betald med Amex Guld, kanske man kan få ersättning från dem? Det är dock polaren som är sjuk och inte jag och vi har separata biljetter så jag kommer troligen att förlora en massa poäng.
Polaren är sjuk och vi högst antagligen kommer att avboka en Star alliance eurobonus award resa. Enligt reglerna ska resan ändras/avbokas senast 24 timmar före avgång för att få tillbaka poäng och avgifterna.
Finns det erfarenhet om någon lyckats få tillbaka poäng och avgifter inom 24 timmar till avgång (som undantag alltså)?
Vi har några timmar att fundera på lösningen. Resan är betald med Amex Guld, kanske man kan få ersättning från dem? Det är dock polaren som är sjuk och inte jag och vi har separata biljetter så jag kommer troligen att förlora en massa poäng.