Senaste nytt

Austrian ny Business Class configuration

VI har ju redan provat lite singapore i år, men under nästa års resa så är det bokat NRT-VIE-ARN med Austrian
Men ser nu att vi kanske kan ändra till NRT-SIN-FRA-ARN
Sängen är ju självklart en del av det hela.
På vägen ner till NRT så har vi EVA och det vill jag inte byta bort.
Med Singapore så är det 777-300ER och således ganska nya och lite bredare säten än Austrian, dock ligger man lite snett i dom stolarna
Som ni säger, kanske ska låta Austrian vara kvar, men det är svårt med alla dessa val :)

VI har ju redan provat lite singapore i år, men under nästa års resa så är det bokat NRT-VIE-ARN med Austrian
Men ser nu att vi kanske kan ändra till NRT-SIN-FRA-ARN
Sängen är ju självklart en del av det hela.
På vägen ner till NRT så har vi EVA och det vill jag inte byta bort.
Som ni säger, kanske ska låta Austrian vara kvar, men det är svårt med alla dessa val :)

Svårt med val men lyckligtvis angenäma problem att välja mellan olika biz-kabiner :) Är sängen viktig skulle jag välja Singapore, men är någon flygning en dagflygning så är det absolut inga problem med Austrian. Det går även att sova i deras stolar i sängläge, men det var mycket bekvämare på Singapore Airlines!

Svårt med val men lyckligtvis angenäma problem att välja mellan olika biz-kabiner :) Är sängen viktig skulle jag välja Singapore, men är någon flygning en dagflygning så är det absolut inga problem med Austrian. Det går även att sova i deras stolar i sängläge, men det var mycket bekvämare på Singapore Airlines!
Japp, dagens ilandsproblem ;)
Båda flygen är väll typ dag flyg.
SQ avgår ca 14 och landar ca 20 FRA
OS avgår ca 13.30 och landar 18,30 VIE

Men jag tror inte vi kommer vara vakna hela ca 12 timmar, sambon lär definitivt slockna :D

Austrian har samma säten som SAS, fast i en 2-2-1-konfiguration. Så, har man redan testat den stolen så behöver man inte åka Austrian enbart av den anledningen.

Flög båda för ett tag sedan på dagflyg. Mitt plus för Austrian var maten och servicen. De hade servering a-la-sas dvs en serveringsvagn där man man får peka på vad man vill ha för sallad, förrätt och efterrätt som de lägger upp vid stolen och inga färdiga tallrikar med plastlock togs av precis innan man fick dem. De gick noga igen vilka viner som de rekommenderade till varje maträtt, inga problem att få prova alla. Likaså varmrätt fick jag prova ett par olika. Sedan har de trevliga kaffedrinkar efter måltiden om man gillar det. Jag tyckte att de som jobbade var kunniga och ville få oss att må bra. Kändes lite som en finare restaurang.

SQ känns kanske lite lyxigare och kanske lite bättre stolar och bättre filmutbud. Däremot tyckte jag maten var blek utseendemässigt och serveringen kanske inte så bra, lite mer åt ”skolbespisningshållet”, dvs de bara sätter/slänger fram tallriken och häller upp vin utan att säga något. Gärna då samma till varje maträtt, vilket kanske inte är helt perfekt.

Jag som uppskattar mat och konversationer uppskattade Austrian mer. Men detta är min högst personliga åsikt baserat på 1 Austrian och 4 SQ flygningar, så kanske inget som är statistiskt säkerställt. Ingen är på något sätt dålig, kanske att jag hade höga förväntningar på SQ och lägre på Austrian, som färgar min åsikt.

Toppen