Senaste nytt

Austrian Airlines vs Swiss

Hvis du er ung/yngre og ikke har tendens til konservativ livsstil da skal du vælge Austrian. Mere farver, puls, friskhed, oplevelser, oplevelse. SWISS er konservativ, gammeldags med et klassikt produkt der aldrig svigter. Men Gud, hvor er de kedelige i længden/iblandt...Omvendt kan Austrian blive for meget diskoteksagtig...

Landade med SWISS A330 för några timmar sedan i ZRH.

Utan att ha flugit med dem då skulle jag välja Austrian ( kul att testa något nytt). En annan anledning är också att SWISS har ett rykte att vara så jäkla bra. Min flygning från Miami var bra på alla sett men inte speciellt mycket bättre än någon annan flight i C. (OBS det var en nattflight och detta var min första LX longhaul i C)

OS "nya" businessstol (som har 2-3 år på nacken) är av precis samma märke och design som Finnairs (finns även på vissa TG maskiner), således fully flat, men mycket trånga och klaustrofobiska och inte alls något som är mycket bättre än LX stolarna. Det skulle vara OS' do & co catering eller deras "chef in the air" som även tar på sig kockmössa under flygningen som skulle tala för att välja OS. Obs. att OS även har en speciell kaffe-meny med exemelvis Wiener Melange. Kocken fixar dessa kaffe-specialitater och serverar dem oftast personligen.

Toppen