Senaste nytt

Austrian airlines buisness class jämfört med andra flygbolag i Star Alliance?

Loffas

Medlem
Ha ha.. till Nordamerika skulle jag säga att mina topp 3 i business är:
Austrian
SAS
Air Canada (med rätt kärra)


Jag har inte testat Brussels men typ allt annat:
Lufthansa
United
Swiss
SAS
Austrian
Air Canada

I min erfarenhet är flygbolag som inte har First normalt lite bättre i Business än bolag som har First.

Alla har styrkor och svagheter från dörr till dörr.

Skall jag tolka det som att du tycker Austrian Business är bättre än Lufthansa first class, så du skulle valt Austrian Business även om det öppnades upp möjlighet för Lufthansa First class?
 

Senator

Moderator
Vad är "rätt kärra"?

Kan du specificera frågan lite mer? Begreppet "rätt kärra" blev använt gällande Air Canada som fortfarande använder en del A330-300 med en äldre produkt som jag inte är särkilt stor fan av. Så jag vet inte i vilken sammanhang du ställer frågan.

Sedan gällande din fråga om Lufthansa First eller Austrian så är självklart Lufthansa First bättre.

Frågan om One World vs. Star Alliance så var mitt svar enbart för Star Alliance till Nordamerika. Tycker vi håller One World till egen tråd Har åkt British, American och Finnair Business till Nordamerika.
 

JacobGBG

Medlem
En stark fördel Austrian har över många är att deras inflight meals kommer från DoCo som är några av de avlägset bästa i branschen.
 

pep

Medlem
Jeg glæder mig: skal rejse CPH-VIE-HKG i slutningen af næste måned med OS i biz. Desværre er første ben med Air Berlin metal, så den bliver tung at få op at hænge i julegranen. Rejste flere gange VIE-BKK i 90'rne og 00'rne: blev opgraderet til business 2 gange. En meget "frisk" airline, med sporty dressed staff i smart, kulørt tøj i stærke farver. Forplejning var god. En helt anderledes oplevelse end med LH, der er en langt mere konservative, men som er pålideligheden selv.
 
Toppen