adhoc76
Medlem
Tänkte skriva några rader om min senaste flygupplevelse och höra vad ni tycker. Har lägenhet på Costa del Sol i Spanien och inledde ifjol en tradition med att fira jul- och nyår där för att därefter ta flyget och avsluta med en vecka på Kanarieöarna. Ifjol gick hemresa med direktflyg i SAS Plus. Det är ju i trakterna av sex timmar från Kanarieöarna till Stockholm, vilket mot slutet kändes lite segt. Tänkte därefter testa ett annat upplägg. Tog först Austrian från Arlanda till Malaga, med mellanlandning i Wien i business class. Är beredd att ge mycket höga betyg. Uppmärksam service. God mat. Påfyllning av glas utan att be om det. Trevlig och tillmötesgående kabinpersonal. Kort sagt så bra business kan vara som jag ser det i vanligt ekonomisäte med ledig plats intill. Hemresan med Lufthansa, i synnerhet benet från Kanarieöarna till München, var lite av motsatsen (också detta i business). Först incheckningen. Tog totalt 40 minuter från att jag ställde mig i kön till bagaget var incheckat. En disk öppen för business (och SEN/HON/*A Gold) två diskar för ekonomi. Problemet var bara att kön till business var lika lång som var och en av köerna till ekonomi. Det var med andra ord ingen som helst skillnad. Jag vet att Spanien är ökänt omständliga i incheckningsprocedurem, men ändå. Därefter ombord. Knökfullt på planet och 11 rader business class. Fint utdelat Heimat-meny med kyckling som varmt inslag (alt vegetariskt alternativ). På rad 8 tog den varma delen av maten slut. Erbjöds det vegetariska alternativet som tyvärr var oätligt. Inga andra alternativ erbjöds. Oordning i kabinen där kabinpersonalen sprang fram och tillbaka. Fick ingen dryck till maten förrän den var uppäten. Därefter (viktig distinktion) någon form av medicinskt problem för en passagerare så servicen avbröts (fullt förståeligt). Verkade ha ordnat sig för den sjuka passageraren (skönt) så servicen återupptogs efter ca 20 min. Återigen serverades dryck, men det kändes som att kabinpersonalen orkade hålla uppmärksamhet i cirka åtta rader, sen for serveringsvagnen fram och tillbaka. Blev bortglömda och fick påkalla uppmärksamhet medelst ”knappen”. Den kvinnliga kabinchefen gav ett stressat, på gränsen till aggressivt intryck. Inte mot passagerarna i första hand, däremot mot sina kollegor. Sista benet inkl mellanlandning inom ramen för det normala. Vid ankomst till Arlanda hade jag ett mail från Lufthansa med besked om att incheckad väska inte hade lastats i München. Efter genomförd PIR på Arlanda kunde jag konstatera att väskan hade skickats till Göteborg istället för Arlanda (rätt taggat i Spanien - fel lastat i München). Kom ett dygn senare med Bring.
Vad är era erfarenheter? Jag vet att det skrivs mycket ”gnäll” så jag köper om någon tycker jag är gnällig. Pandemin kom emellan, men som jag minns det höll Lufthansa normalt högre nivå än sä här? Eller så minns jag helt enkelt fel.
Vad är era erfarenheter? Jag vet att det skrivs mycket ”gnäll” så jag köper om någon tycker jag är gnällig. Pandemin kom emellan, men som jag minns det höll Lufthansa normalt högre nivå än sä här? Eller så minns jag helt enkelt fel.