Senaste nytt

Australien 2025

Jag har bokat kocken två gånger och bara en gick igenom.. hummern - blev inte förgiftad:)

Det verkar inte vara en högoddsare att beställningar försvinner i systemet.

Vi är just nu på Regal hotell Port Douglas . Kanske inte det lyxigaste hotellet men fullt dugligt. Har varit ute på stora barriärrevet och snorklat

Attachments

• IMG_0774.jpeg
    IMG_0774.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 85
  • IMG_0771.jpeg
    IMG_0771.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 80
  • IMG_0772.jpeg
    IMG_0772.jpeg
    737,2 KB · Visningar: 77
  • IMG_0773.jpeg
    IMG_0773.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 72
  • IMG_0770.jpeg
    IMG_0770.jpeg
    906 KB · Visningar: 85
  • IMG_0769.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 46
  • IMG_0768.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 41
Vi är just nu på Regal hotell Port Douglas . Kanske inte det lyxigaste hotellet men fullt dugligt. Har varit ute på stora barriärrevet och snorklat

För att jag inte åt något i loungen samt att jag vart dålig 4-6h in på flygningen.
Det kan ha skett tidigare.
Var på resa med större sällskap där första insjuknade åtminstone 12h efter sista gemensamma måltid, och sista insjuknade åtminstone 24h efter sista gemensamma intag.

Vi vet inte exakt vad det var, men det sista alla åt tillsammans var frukost på hotellet, dagen innan hade alla ätit lunch och middag tillsammans. 75% av sällskapet insjuknade.

Finns många sätt att få i sig sjukdomar. Handhygien är extremt viktig, pengar är en stor smittorisk, armstöd, entertainment osv.

Visst är det lätt att gissa maten. Men allt som oftast är det ju andra källor. Finns trots allt regler och rutiner för en säker mathantering, självklart kan ju misstag ske men var man ensam med att bli dålig, så är det troligen inte den gemensamma maten.

Nu skippar vi magsjukan och låter reseberättelser från Down under fortsätta!

Finns många sätt att få i sig sjukdomar. Handhygien är extremt viktig, pengar är en stor smittorisk, armstöd, entertainment osv.

Visst är det lätt att gissa maten. Men allt som oftast är det ju andra källor. Finns trots allt regler och rutiner för en säker mathantering, självklart kan ju misstag ske men var man ensam med att bli dålig, så är det troligen inte den gemensamma maten.

Nu skippar vi magsjukan och låter reseberättelser från Down under fortsätta!
ni har fått mig att tvivla på book the cook , får se hur vi gör på vägen hem

Under söndagen så var vi hela dagen i Port Doglas och bara tog det lugnt och åt gott och drack gott och tittade på annorlunda australisk rugby

Attachments

• IMG_0828.jpeg
    IMG_0828.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 62
  • IMG_0827.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 33
  • IMG_0823.jpeg
    IMG_0823.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 63
  • IMG_0818.jpeg
    IMG_0818.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 63