Senaste nytt

Australien 2025 med tre olika allianser samt 4:ra olika flygbolag

Hej,

Jag och min fru har bokat våran försenade bröllopsresa 2025.
Vi båda är medlemmar i EuroBonus frugan är silver och jag är ebb . Nu till mina frågor hur vi ska tänka med att samla poäng .
Flyger med SAS i plus till Köpenhamn sen premium ekonomi med Singapore till Singapore sen vanlig ekonomi till Cairns då sia inte har premium på den sträckan.
Vi båda är med i krisflyer men har ingen status eller poäng . Sen kommer vi flyga 6 gånger med Qantas och en gång med Jetstar inom Australien . Sen flyger vi hem från Perth via Singapore London sen Arlanda i business för att få a380 . Hade haft en önskan att flyga med Lufthansa för deras b747 /a340 /a380 men hittade inga bra flyg . Hur ska man tänka med att samla poäng i dom olika allianserna . Känns som väldigt spretigt och att statusen blir utvattnat. Sorry om inlägget blir rörigt och kanske hamnar i fel forum . Tack på förhand/Daniel

Singapore ska väl gå att fortsätta kreditera till Eurobonus?
Inom OW kommer ni inte upp i något med 6 flighter (gissar det är kortare flighter), så bara kreditera tillbaka något där nu tror ni kan använda poängen.

En longhaul resa ger generellt inte något i någon allians, så status blir högst troligt irrelevant.

Nu vet vi inte vilken poängtabell det blir när man krediterar SIA till EuroBonus. På sas.se finns än så länge bara den gamla tabellen, men inte omöjligt att dina SIA+SAS-flyg kommer att ge över 25000 poäng. SAS Amex Elite på det, och du har EuroBonus Guld.

Toppen