Senaste nytt

Att resa ensam på semester?

Extra intressant tråd! Skulle troligen passa mig att åka ensam oftare, gjorde en MR ARN-HKG-ARN (vändande plan) för ett år sedan och det kändes bra.

Kom på att jag dessutom åkt "semi-solo" i år (Canazei, Italien). Flyg, hyrbil o boende själv men åkte skidor och umgicks med kamrater, som åkt charter en dag tidigare, resten av tiden. Bästa skiddagen var dessutom sista dagen när "allt" stämde, dock lite tråkigt att inte kunna dela den med någon trots allt.
Men jag har fortfarande svårt för att sitta på restaurang och äta middag själv. Det tycker jag känns jobbigt oftast.
Det gjorde jag i en vecka på ovan resa, även frukosten. Var placerad så att det var fin utsikt men med ryggen mot de flesta av medgästerna och inte mycket att titta på när det var mörkt ute. Första middagen var jag nyfiken o vred på huvudet och halvvände mig om någon gång för att observera de italienska paren/familjerna/vännerna. Slutade abrupt när jag kände mig som Mr Bean!:D:p Blev mest mobiltittande mellan rätterna efter den känslan...

Reprisresa med 6-8 kamrater (bl a ovan charterresenärer) nästa år dock!:cool:

Damen jobbar och jag behövde flyga lite. Sitter just nu och avnjuter en kall öl vid stranden i Torremolinos. Första resan själv (förutom en MR till Washington i 24h) och jag klagar inte. Rätt skönt att kunna göra vad man vill. Men tycker fortfarande att det är roligare att resa med någon..

Någon som är här och vill ta en öl?

Vänner, nu är det dags att komma ut ur "resa själv" garderoben. Börjar med denna blygsamma resa, önska mig lycka till! :

Bonusprogram: SAS & EuroBonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines & Thai Airways
Kabinklass: Plus, First, Business & Monkey
Avreseort: ARN
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 142.500 med AmEx 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2225 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juni -19
Bokad: Januari -19

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-CPH SK Plus A321
CPH - SIN SQ F 777-300ER
SIN - BKK SQ C 330-300
BKK - SYD TG F 744
SYD - BKK TG F 744
BKK - CDG TG F 388
CDG - ARN SK Monkey 738

Blir säkert kul, jetlag i 1 månad efter denna.
4 dygn på plats i SYD.
Får 10h i SIN hoppas hinna in och kunna käka något och titta runt lite.
8h i BKK på hemresan, får se om man drar in till stan och kollar lite eller bara lägger mig och sover i loungen...

Toppen