Senaste nytt

Att bli pilot

Holloman

Medlem
Kul! Lycka till! Jag hade en fantastisk tid när jag gick på flygskola i USA. Tyvärr ändrade en lågkonjunktur planerna en aning så för mig är det bara en massa roliga minnen och blev inte den karriär jag drömde om.
 
M

Monkey_Class

Guest
Kul.
Men varför inte bara köpa ett eget litet plan så du får flyga? Att vara en "modern" busschaffis i en tuff branch låter lite som waste of money i mina öron för så kul kan det ju inte vara att vara trafikflygare - eller?
 

Palazzi

Medlem
Vad kul att det blev av!

Flygande är ingen billig hobby, så jag tror nog på din modell - att flyga kommersiellt. Sett att det inte brukar bli så mycket av privatflygandet när barnen blir fler, och huset är i behov av renovering.

Funderar ibland på att ta upp det där med flygningen, men när vi pratar sexsiffriga investeringar blir det ofta bil/hus/båt innan. Denna lockar som en budgetkompromiss (eller....budget o budget), men ser inte ut att säljas ännu: e-Go aeroplanes - Welcome (30hk i ett flygplan!!)

Ska följa din blogg med intresse!! :)
 
A

Aurora

Guest
Kul.
Men varför inte bara köpa ett eget litet plan så du får flyga? Att vara en "modern" busschaffis i en tuff branch låter lite som waste of money i mina öron för så kul kan det ju inte vara att vara trafikflygare - eller?

Att bli trafikkflyger är vel det sista man vil nu om da'n, men privat-flyger är jattekul. At ega et eget fly kan derimot være veldig veldig dyrt ifht hur mycket man får flygit, det luraste är da att gå samman som flere flygare og dela på ett flyg. Bedre tilgjengelighet enn et klubbfly, inte fullt så dyrt som att ega ett 100% selv. Altn. kan man leie flyget ut til en flygklubb :)

Håppas och att få tatt PPL en dag, men da måsta jag tjena hakket mer i mnd enn hva man gjør som stipendiat... :)

Lykke til @FarewellFire, bloggen er lagt til i bokmerke-leseliste.
 
Hittade den här tråden som jag som bekant startade för en herrans massa år sedan. Tänkte informera de närmast sörjande att set blev pilot av mig. Nu flyger jag Boeing 737 och drömmer om större (för man blir ju aldrig mätt på erfarenheter som nog de flesta här på forumet håller med om).

Guldstatusen har tyvärr förfallit men istället har min flickvän tagit över stafettpinnen och det är primärt via hennes resemönster jag håller mig ajour med det senaste i frequent flier-världen.

Må gott ärade forumiter!
 
Hittade den här tråden som jag som bekant startade för en herrans massa år sedan. Tänkte informera de närmast sörjande att set blev pilot av mig. Nu flyger jag Boeing 737 och drömmer om större (för man blir ju aldrig mätt på erfarenheter som nog de flesta här på forumet håller med om).

Guldstatusen har tyvärr förfallit men istället har min flickvän tagit över stafettpinnen och det är primärt via hennes resemönster jag håller mig ajour med det senaste i frequent flier-världen.

Må gott ärade forumiter!
Häftigt! Vilka rutter och vilket bolag flyger du för?
 

palmen

Moderator
Hittade den här tråden som jag som bekant startade för en herrans massa år sedan. Tänkte informera de närmast sörjande att set blev pilot av mig. Nu flyger jag Boeing 737 och drömmer om större (för man blir ju aldrig mätt på erfarenheter som nog de flesta här på forumet håller med om).

Guldstatusen har tyvärr förfallit men istället har min flickvän tagit över stafettpinnen och det är primärt via hennes resemönster jag håller mig ajour med det senaste i frequent flier-världen.

Må gott ärade forumiter!
Kul att se dig här igen
 
Toppen