Senaste nytt

Asienturné i ekonomi

taxichaffisarna inte läser engelska adresser. Printa alla adresser i förväg. Gärna i STOR font eftersom de ser uselt på nära håll. No joke.

Inte Taipei, men i Beijing var jag med om en taxichaufför som tog fram ett förstoringsglas för att läsa adressen på kortet från hotellet som jag gav honom. Kändes inte supertryggt att det var han som skulle köra oss genom Beijingtrafiken, men vi kom fram helskinnade...

Inte Taipei, men i Beijing var jag med om en taxichaufför som tog fram ett förstoringsglas för att läsa adressen på kortet från hotellet som jag gav honom. Kändes inte supertryggt att det var han som skulle köra oss genom Beijingtrafiken, men vi kom fram helskinnade...
De har stela ögon så de kan inte se på nära håll. Presbyopia. De ser hyggligt på långt håll - annars skulle de inte bli så långvariga i trafiken. Precis samma problem på ICN förresten, hade mycket svårt att förmedla adressen för de koreanska tecknen var skrivna med vanlig fontstorlek.

Det trodde jag också, men var?!

Bonusbild från gatekorridoren.
d337cc8a4301a8a437480b4067e5036f.jpg

Framme i Hongkong. Pga. väderförseningar så blev det bara ett kort stopp i Silverkrisloungen vid gate 5.

Fick riktigt stresspåslag när vi gick in för landning och det var en kvart till avgång. Sen hoppade klockan rätt. Puh.

Så till cliffhangern och som redan gissats så blev det mycket riktigt ett uppgraderingsbud som gick igenom så det blir till att sova platt på hemvägen. Jag sover långa nätter i vanliga fall och på såna här resor blir det lätt 2 timmar kort varje natt så jag är rätt trött nu.

Riktigt tacksam att budet gick igenom, nu ska jag sova! Hade jag missat anslutande flyg hade jag nog ställt mig och gråtit en skvätt först, inte det minsta sugen på att stå och vänta i en förseningshotellkö och ombokningskö just nu!

Ber så mycket om ursäkt för att detta inlägg blev offtopic - jag lovade ju en resa i ekonomi! ;)

97b71ad56968b9dc966c10ed1f373bb1.jpg
6defa23424ae4f6ff7dc199cba1e79c6.jpg

Framme i Hongkong. Pga. väderförseningar så blev det bara ett kort stopp i Silverkrisloungen vid gate 5.

Fick riktigt stresspåslag när vi gick in för landning och det var en kvart till avgång. Sen hoppade klockan rätt. Puh.

Så till cliffhangern och som redan gissats så blev det mycket riktigt ett uppgraderingsbud som gick igenom så det blir till att sova platt på hemvägen. Jag sover långa nätter i vanliga fall och på såna här resor blir det lätt 2 timmar kort varje natt så jag är rätt trött nu.

Riktigt tacksam att budet gick igenom, nu ska jag sova! Hade jag missat anslutande flyg hade jag nog ställt mig och gråtit en skvätt först, inte det minsta sugen på att stå och vänta i en förseningshotellkö och ombokningskö just nu!

Ber så mycket om ursäkt för att detta inlägg blev offtopic - jag lovade ju en resa i ekonomi! ;)

97b71ad56968b9dc966c10ed1f373bb1.jpg
6defa23424ae4f6ff7dc199cba1e79c6.jpg
Ja, gör om gör rätt.:D

Jo, en grej till vid boardingen i Hongkong.

Asianaboardingkorten dög inte så jag gick stå och köa för att få ett av dem stämplat "Checked". Ingen status eller business-prioritylane på den kontrollen, sjukt irriterande att stå och köa med halva ekonomiboardingen.

Vad är det de checkade egentligen? Att passet matchade? Litar de inte på ICN?

Kladdig stämpel också! #grinig

d21bc0b9c70428da94297f8e11e2510b.jpg

• Gilla
Reactions: Gus
God morgon från Köpenhamn! Internet ombord funkar inte över Kina så det blev inga uppdateringar från luften innan jag somnade men ni har ju sett SAS business-inredning till leda så det är väl den del av resan jag inte behöver predika om. Mikkellers välhumlade lager förtjänar ändå en bild för om man är van vid neipa-humlejuice så kan ni förstå kontrasten mot tidigare öl i denna resa. En inredningsdetalj jag inte sett/tänkt på förut är pullup-stången, fast instruktionerna påbjuder att fötterna ska vara kvar på marken - det är en ryggutsträckarstång.. ;)
33e6cb8db98f03f4f826b356b5dfc36d.jpg
d56d072243f5acd93c019c494de06121.jpg

Toppen