Senaste nytt

Asienresa januari 2025

Ankomst till Hilton Sukhumvit och välkomstgåva ett fruktfat
IMG_1242.jpeg

Vid besök på lounge terassen fanns denna skylt, det har blivit lagligt med cannabis i Thailand

IMG_1237.jpeg

Blev middag på söndagskvällen.

Frukost i restaurangen, det är ett jätte utbud av olika frukost variant, Thai, Indiskt, Japansk, o.s.v.
Jag tog en Egg Benedict den var OK ett betyg av 3,5 på den 5 dragiga skalan

IMG_1244.jpeg

@Tommy valder nudlar

IMG_1245.jpeg

Valde även lite från Buffén

IMG_1243.jpeg

Vi planerade middag och där föreslog @Tommy ett ”Kina hak” mer om detta fantastiska ställe i nästa inlägg, och även om kvällens middag på Cabbages & Condoms får ni ett litet omdöme om.
Om ni vill, på återhörande

Måndag tog vi ett besök på IKEA ligger 500 meter från Hilton Sukhumvit det blev inget att äta men det fanns självklart en Svensk restaurang
IMG_1913.jpeg

kvällen blev middagen på ett Kina /Thai hak Sornthong är namnet välbesökt gästerna fick sitta ute och vänta på plats

Super god mat om du är i närheten gör ett besök
2829-2831 Rama IV Rd, Khlong Tan, Khlong Toei, Bangkok 10110

IMG_1928.jpeg

IMG_1915.jpeg

Vi beslutade att beställa 4 rätter och dela på
Friterade flodräkor med vitlök

IMG_1916.jpeg

Friterade musslor i currysås
IMG_1918.jpeg

Fiskkakor med sötsur sås
IMG_1920.jpeg

Minns inte vad denna rätt heter

IMG_1919.jpeg

Avslutade med glass
IMG_1925.jpeg

Tre stora öl notan slutade på totalt 460 SEK

Tisdagen besökes en favorit i Bangkok Cabbages & Condom
6 10 Suk Chai Alley, Khwaeng Khlong Toei, Khlong Toei, Bangkok 10110
IMG_1948.jpeg

Dessa figurer är gjorda av kondomer

IMG_1934.jpeg
IMG_1935.jpeg

Stället är helt narmalt med besökare av bland annat barn familjer

Vi delade på en förrätt
Friterade knyten med kyckling och svamp.
IMG_1941.jpeg
Ris såklart
IMG_1943.jpeg

Kyckling med sötsur sås och även stark pepparsås
IMG_1944.jpeg

Stekt fläsk sjävklart

IMG_1945.jpeg

Vi avslutade med glass även denna kväll.
Notan ink två stora öl totalt 425SEK

De har inga mint pastiller efter maten står det på skyltar, men man får ta med sig kondom om man är i behov.
IMG_1946.jpeg

Imorgon torsdag blir det att flyga till Shanghai och på fredag skall vi träffa en BC medlem som bor i Kina som flyger in till PVG för att träffa @Tommy och mig för att äta middag!

Last edited:
Måndag tog vi ett besök på IKEA ligger 500 meter från Hilton Sukhumvit det blev inget att äta men det fanns självklart en Svensk restaurang
Visa bifogad bild 161566

kvällen blev middagen på ett Kina /Thai hak Sornthong är namnet välbesökt gästerna fick sitta ute och vänta på plats

Super god mat om du är i närheten gör ett besök
2829-2831 Rama IV Rd, Khlong Tan, Khlong Toei, Bangkok 10110

Visa bifogad bild 161567

Visa bifogad bild 161568

Vi beslutade att beställa 4 rätter och dela på
Friterade flodräkor med vitlök

Visa bifogad bild 161569

Friterade musslor i currysås Visa bifogad bild 161570

Fiskkakor med sötsur sås
Visa bifogad bild 161572

Minns inte vad denna rätt heter

Visa bifogad bild 161571
Avslutade med glass
Visa bifogad bild 161573

Tre stora öl notan slutade på totalt 460 SEK

Tisdagen besökes en favorit i Bangkok Cabbages & Condom
6 10 Suk Chai Alley, Khwaeng Khlong Toei, Khlong Toei, Bangkok 10110
Visa bifogad bild 161582

Dessa figurer är gjorda av kondomer

Visa bifogad bild 161574Visa bifogad bild 161575

Stället är helt narmalt med besökare av bland annat barn familjer

Vi delade på en förrätt
Friterade knyten med kyckling och svamp.
Visa bifogad bild 161577Ris såklart
Visa bifogad bild 161578
Kyckling med sötsur sås och även stark pepparsås
Visa bifogad bild 161579

Stekt fläsk sjävklart

Visa bifogad bild 161580
Vi avslutade med glass även denna kväll.
Notan ink två stora öl totalt 425SEK

De har inga mint pastiller efter maten står det på skyltar, men man får ta med sig kondom om man är i behov.
Visa bifogad bild 161581

Imorgon torsdag blir det att flyga till Shanghai och på fredag skall vi träffa en BC medlem som bor i Kina som flyger in till PVG för att träffa @Tommy och mig för att äta middag!
Kul med Sornthong. Den har varit med på min "måste lista" under ett antal år men senast blev jag lite besviken. Kan dock har varit tillfälligheter. För att vara lite nördig och kommentera maten så heter musslorna "hoy lai" och är stekta i rostad chilipasta, ostronsås och basilika. När den är bra så är det fantastiskt gott. Stekta grönsakerna heter "pak bpoong fai daeng" (vattenspenat). Slut på nörderiet :)

Lite sen med uppdatering, man kan läsa på BC här i Lina men inte skriva via WI-FI med telefonen kan man komma runt detta

Flygningen HKG- PVG CX364 var en mycket sliten A3300-300 med en beläggning på under 50% totalt skulle jag tro i C kabinen var det nog 20-25%

Jag tog bara en glass och Cola Zero

IMG_1275.jpeg

Tommy tog Kyckling förrätten var röktlax
IMG_1276.jpeg

En nyhet för oss och som vi missade för en vecka sedan, som svensk får du 10 dagars Visum , vet inte reglerna om man måste åka ut till annan destination än man kom in från o.s.v.

Vi bodde även denna gång på DT Pudong i 2 nätter
Fredagen med klarblå himmel i Shanghai och runt 0 grader, en skillnad på 35 grader Bangkok.
Vi skulle träffa @David denna fredag, tänk han hade flugit 1600 km för att träffas oss Och sedan skall han hem igen!
@David denna BC medlem som har bott i Kina under störren delen av tiden BC existerat, jag tror att vi gick med samma dag

@David tog med oss på en jätte promenad genom Shanghai, tror att till och med @fcx inte har kommit upp i det antal steg på en dag

@David tog med oss till en fantastisk trevlig resturan, mer om det kommer senare.

Lördagmorgon blev vi upphämtade vid 08 tiden för transport ut till PVG, där vi nu sitter iAir Chaina F loung och väntar på LX189
IMG_1278.jpeg

Mycket lätt frukost i loungen för att njuta av Swiss måltiden i F

Vi är nu på väg till ZRH med LX189 en A340-330 damen är 21 år och väntar nog på att bli avlöst av 777-10 som tycks dröja ännu längre.

Push back 5 minuter företidtabell vi skall ankomna ZRH enligt tidtabell 19.00, det ser nu ut som att vi kommer landa 18.30

Strax när dörren hade stänkts kom Kaptenen till mig och frågade om jag hade något emot att han uppgraderade en anställd till den lediga stolen 2K, självklart svarade jag att det var OK, tror att han inte talade sanning, kan ha varit hans dotter.

Jacklin, den CC som jobbar i kabinen och jag lade bort tittarna och ingen av de 7 övriga i kabinen vet vad jag heter.
Jag anförtrodde henne att jag kanske överkonsumerar Cola Zero och hon sa att det hade även hon och hennes man gjort tills för ett år sedan, nu dricker de bara bubbelvatten hemma, hon drocker endast en Cola Zero per flygning.

IMG_1279.jpeg
IMG_1280.jpeg
IMG_1281.jpeg

IMG_1282.jpeg

En ost boll med melon tärningar.

IMG_1285.jpeg

Ett vin från Italien, även låppjades på till laxen.
IMG_1286.jpeg

Till andra förrätten som nog många av har ätit på morgon avgången ARN-ZRH LX12.55 den kalla charkfrukost brickan
@Tommy valde Chili soppa.
Det blev det röda vinet från USA, ett kraftigt och fylligt vin som även passade varmrätten, som blev biff med chilisås.

IMG_1289.jpeg

IMG_1288.jpeg

IMG_1287.jpeg

IMG_1290.jpeg

Mer än mätt hoppade över ost och dessert.
Jacklin har lovat ost när det passar oss.

Attachments

• IMG_1284.jpeg
    IMG_1284.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 66
Toppen