Senaste nytt

Asienresa januari 2025

Liten uppdatering om flygningen FRA-PVG
En liten försening eftersom de bytte maskin
Vi landade trots det på tidtabell efter enflygning på 11 timmar och 22 minuter.
Väldigt trevlig crew, Anna heter hon vi hade mest kontakt med en dam runt 45 åt och enbart arbetar i First kabinen på 747-8 , hon skulle nu få ett 72 timmars stopp i Shanghai.

IMG_1169.jpeg
IMG_1172.jpeg

Amuse Bouche
Försvann i en tugga

IMG_1184.jpeg

Caviaren
Alltid en liten lyxig känsla att inmundiga
IMG_1190.jpeg

Förrätterna fick man in samtliga, klart godast King Crab, jag trodde i min enfald att det bara skulle vara en förrätt jag beställde King Crab, när jag hade glufsat i mig samtliga tre kom Anna fram och frågade pm jag ville ha en till King Crab, tackade nej!.
IMG_1191.jpeg

Varmrätten Surf and Turf tyvärr var köttet alldeles för mycket stekt

IMG_1194.jpeg

Glass fick avsluta måltiden

IMG_1195.jpeg

Efter en god sömn var det dax för frukost.
De gjorde äggröran ombord på flyget
IMG_1197.jpeg

Strax före landningen kom Anna och tackade och sa , att det hade varit trevligt att ha oss med på flygningen för vi var så trevliga ooh snälla!

Liten uppdatering om flygningen FRA-PVG
En liten försening eftersom de bytte maskin
Vi landade trots det på tidtabell efter enflygning på 11 timmar och 22 minuter.
Väldigt trevlig crew, Anna heter hon vi hade mest kontakt med en dam runt 45 åt och enbart arbetar i First kabinen på 747-8 , hon skulle nu få ett 72 timmars stopp i Shanghai.

Visa bifogad bild 161368Visa bifogad bild 161371

Amuse Bouche
Försvann i en tugga

Visa bifogad bild 161372

Caviaren
Alltid en liten lyxig känsla att inmundiga
Visa bifogad bild 161373

Förrätterna fick man in samtliga, klart godast King Crab, jag trodde i min enfald att det bara skulle vara en förrätt jag beställde King Crab, när jag hade glufsat i mig samtliga tre kom Anna fram och frågade pm jag ville ha en till King Crab, tackade nej!.Visa bifogad bild 161374

Varmrätten Surf and Turf tyvärr var köttet alldeles för mycket stekt

Visa bifogad bild 161375

Glass fick avsluta måltiden

Visa bifogad bild 161376

Efter en god sömn var det dax för frukost.
De gjorde äggröran ombord på flyget
Visa bifogad bild 161377

Strax före landningen kom Anna och tackade och sa , att det hade varit trevligt att ha oss med på flygningen för vi var så trevliga ooh snälla!
Var det äkta apelsinjuice?

Den där äggröran är riktigt bra - men jag läste något om att LH dragit ner på antalet lastade ägg per flight.
Juicen ser färskpressad ut på bilden, men vi får väl vänta på ett omdöme från 011 också. ;)

Vi landade på tid och möttes upp av en kille som skulle hjälpa oss igen kontroller på flygplatsen, påminner om när UM landar och fär hjälp, vi hade inget visa eftersom vi bara kommer att vara i Shanghai 24 timmar
Chauffören som vi bokat hemifrån stod och väntade, körningen till Double Tree Pudong tog 40 minuter

Där blev både @Tommy och jag uppgraderade till King Deluxe Suite
Jag fick springa på ja ni vet, några gånger så @Tommy gick ut på promenad.
IMG_1201.jpeg
IMG_1202.jpeg

IMG_1199.jpeg

Plötsligt händer det, de ringde på dörren och en yngling stod där med ett fruktfat, samt någon kaka som jag tog en liten tugga på, den spolades ner snabbt i toaletten

IMG_1200.jpeg

Vid 18tiden öppnades loungen med ett stort utbud av mat, däremot mycket begränsat med vin och öl, starkare varor lyste med sin frånvaro, det blev mycket litet av maten för mig men dock 2 Cola Zero
IMG_1205.jpeg

IMG_1206.jpeg

IMG_1207.jpeg
IMG_1208.jpeg
IMG_1209.jpeg
IMG_1210.jpeg

IMG_1204.jpeg

Klockan är nu 07.00 och frukosten öppnar 07.30 blir lite te och någon rostmacka för mig.
Chauffören kommer 08.30 för att ta oss ut till PVG igen och CX363 till HKG.

Frukosten var mycket Asiatisk på hotellet, förutom bacon
IMG_1213.jpeg

Cathay loungen vid Gate 69 på PVG bjud på Champagne för de som önskar det

IMG_1906.jpeg

Nudelbar finns det och en ganska normal lounge för frukost

IMG_1214.jpeg

Boardingen till vårt flyg CX363 till HKG blev ca 15 minuter försenad
Sitter just nu ombord på maskinen, personalen gick runt och tog beställning på mat och dryck.

IMG_1216.jpeg

För första gången har jag beställt specialmat Vegetarisk kinamat
image.jpg

@Tommy tog kycklingen och provar ett rött vin från Kina

IMG_1223.jpeg

Desert var glass

image.jpg

Flygtiden är beräknad till 2 timmar och 24 minuter, i Hong Kong väntar chauffören från Conrad där vi skall bo inatt och tidigt imorgon blir det att lyssna på SR och höra hur det går för småkronorna mot Finland.

Lördags kvällen fick restaurangen Tokyo joe i Hong Kong besök av oss, tydligen @TommyS favorit hak.
Han beställde sashimi de luxe, vågar inte skriva vad priset var utifall hustrun läser, det kommer bli många många SAS poäng, själv beställde jag sushi med söträkor och räktempura, mätta och fattiga tog vi spårvagnen ”hem” det kostar ca 4,50 SEK per person!
IMG_1908.jpeg

IMG_1907.jpeg

IMG_1909.jpeg

Vaknade väldigt tidigt idag, väntade i timmar på att matchen i JVM mellan Sverige och Finland skulle starta, matche började i dur och slutade i moll.
Bilen från Conrad till HKG var bokad till avfärd kl 07,30 han med ettglas apelsinjuice och en croissant i Conrad loungen.
Det är inte stort frukost utbud i den loungen, men en vidunderligt vacker utsigt
IMG_1226.jpeg

IMG_1227.jpeg
IMG_1228.jpeg

Transporten till flygplatsen en söndagsmorgon tog 35 minuter, snabb incheckning och lika så igenom säkerhetskontroll, besök i Cathay lounge Ving och där du @Kris beställdes de Egg Benedict, som det ingen anledning att klaga på

IMG_1230.jpeg

.

CX615 till Bangkok gick på tid men vi landade ca 25 minuter sena pågrund av mycket trafik in till BKK

Frukost serverades jag tog västerlänsk och @Tommy tog Asiatisk
IMG_1234.jpeg

Prinskorven av gris givits
IMG_1235.jpeg

Fast track genom passkontrollen kom igenom på 30 sekunder väskorna kom först med prioritet tag
chafförer Pohh sa att det skulle ta 35 minuter till Hilton Sukhumvit därför att Bangkok borna inte kommit tillbaka till stan efter nio dagar ledighet.

Attachments

• IMG_1229.jpeg
    IMG_1229.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 46
Lördags kvällen fick restaurangen Tokyo joe i Hong Kong besök av oss, tydligen @TommyS favorit hak.
Han beställde sashimi de luxe, vågar inte skriva vad priset var utifall hustrun läser, det kommer bli många många SAS poäng, själv beställde jag sushi med söträkor och räktempura, mätta och fattiga tog vi spårvagnen ”hem” det kostar ca 4,50 SEK per person!

Tyvärr har de blivit dyrt här i Hongkong, både priserna är upp och USD är urstark så HKDSEK står i 1.42 nu. Rätt stor skillnad mot när jag flytta hit 2011 och den stod i 0.8. Väldigt tråkigt när man har familjen ifrån Sverige på besök här rätt ofta. Hoppas ni var nöjda med maten iaf, ingen kvälls-hike eller något i det fina vädret?

Toppen