Senaste nytt

Asien i månadsskiftet juni-juli?

FF#1

Medlem
Letar efter en spännande resa för att tjäna in lite poäng och besöka någon trevlig stad i Asien.
men fantasin tryter och "fynden" lyser med sin frånvaro

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Göteborg
  • Var är din destination? Asien...
  • När vill/behöver du resa ut? 30/6 eller 1/7
  • När vill/behöver du komma hem? 3 eller 4/7 absolut senast mitt på dagen den 5/7
  • Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? C eller F
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, undviker Air China annat än på kortdistans om möjjlgit...
  • Vad är din budget? (per person) C=~20-25kSEK, F=~35-40kSEK ge och ta per person...
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra flyg och trevlig destination(er), hyfsat med EB poäng
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna två ständer i Asien, 1-2+2 nätter ungefär

Jag skulle tipsa om Lufthansa/Swiss till Singapore som hamnar på runda slängar 40.000kr i First per person. Med denna kan du flyga via HKG eller Bangkok.

Om du flyger via Hong Kong kan du åka Singapore First på de avgångar som har B77W.
ARCSW LH A Round-Trip 33750(SEK)
ARCSW LX A Round-Trip 33750(SEK)

Kräver 30 dagar innan avresa, och du kommer behöva ringa för denna. Jag ringer normalt Swiss eller Lufthansa First, ber dom boka. Sen ringer jag Swiss/Lufthansa i Sverige för att få biljetten utställt i SEK och inte EUR/CHF. Kostar 250kr per person via telefon från Svenska marknaden men väl värt det. Kolla upp A-klass och married segments innan. ZRH-HKG jobbig rutt för A-klass så kolla den först. Transport till/från Arlanda ingår.

HKG-SIN-HKG med Singapore du kan åka är
SQ 1 0 HKG SIN
8:00 11:50 77W

SQ 865 0 HKG SIN
18:50 22:40 77W

SQ 866 0 SIN HKG
13:05 17:05 77W

SQ 2 0 SIN HKG
18:30 22:15 77W

Som sagt, lägger jag 40.000kr på en flygbiljett kan jag stå ut med de 250kr att få en bra upplevelse vid att ringa LH eller LX Firstlinjen ;)

Fullt enig, har inte testat det men testade ringa och boka en Swiss F för nått år sen till den vanliga linjen.
Fick argumentera och "bråka" för att få långt byte på ZRH, "men det är ju så smidig flygplats, 40 min räcker ju..." ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Fullt enig, har inte testat det men testade ringa och boka en Swiss F för nått år sen till den vanliga linjen.
Fick argumentera och "bråka" för att få långt byte på ZRH, "men det är ju så smidig flygplats, 40 min räcker ju..." ;)
Jag har en viktig telefonkonferrens jag behöver ta kl XX:YY

"Jag ska möta upp en klient och diskutera en affär..."

Jag har en viktig telefonkonferrens jag behöver ta kl XX:YY

Ungefär så... men antar att man slipper det om man ringer F linjen. :)
Som jag ser det så har kunden alltid rätt, även om man är knäpp och vill spendera X timmar på en flygplats i en F lounge...

Den gången så vart det faktiskt så att det gick att boka som jag ville på LX sida, LH F till SFO en av mina bättre trots en utdaterad A340... men det är historia nu.
Tillbaka till topic,

Är jäkligt sugen på LX F, poängen spelar mindre roll då det kommer att räcka för återkval till EBD i alla fall, även om det är lite surt.

Men, ponnera att jag, (vi?) blir lite snåla...

Bra C resor med samma tema till lägre pris? Bring it on?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen