Senaste nytt

Asiana börjar med A380 till Frankfurt från mars 2017

Har visserligen bokat BMA-BRU-NRT-BRU-BMA med ANA i Business, för mina och frugans sista poäng på EB kontot...

Men nu upptäckte att jag kunde hitta ARN-FRA-BKK-NRT med TG First...
Och sedan retur med ASIANA FIrst via ICN-FRA-ARN...

Visserligen saknas det det 50 000 poäng på EB per pers, vilket kostar 10 000 kr/pers att köpa in... Tycker ni som rest med både TG och ASIANA First att det är värt att kosta på 10 000 kr/pers mer jmf med ANA C-klass...?

What Jonas said. Verkar sjukt onödigt att lägga såna pengar på en award. Poäng lär ju komma in igen så kan du boka Asiana F nästa gång istället.

Men 10 tkr för en First ToR till Japan skulle väl inte vara fel...? att få ihop poäng till en First (efter att ha förbrukat mina poäng på ANA C-klass) kommer annars att ta mig flera år.. Åker inte alls i tjänsten (egen företagare) utan åker bara 2-4 ggr om året långdistans privat (semestrar odyl.) och då i Buisness som jag försöker då tajma med kampanjer odyl. Missade tex mitt EBG nu i april... o_O Har inte inte heller Amex eller dyl och är begränsad till en 2 v. i början av nästa år (fyller år...).

ASIANA där talar vi "klass" om jag förstått er övriga rätt? Men i kombination med TG, hur pass bra är då TG produkten jmf med ASIANA? Bättre än ANA C i alla fall? Har man tur kanske LH alt. ANA First dyker upp också?

/ Tomas

Last edited:
Men 10 tkr för en First ToR till Japan skulle väl inte vara fel...? att få ihop poäng till en First (efter att ha förbrukat mina poäng på ANA C-klass) kommer annars att ta mig flera år.. Åker inte alls i tjänsten (egen företagare) utan åker bara 2-4 ggr om året långdistans privat (semestrar odyl.) och då i Buisness som jag försöker då tajma med kampanjer odyl. Missade tex mitt EBG nu i april... o_O Har inte inte heller Amex eller dyl och är begränsad till en 2 v. i början av nästa år (fyller år...).

ASIANA där talar vi "klass" om jag förstått er övriga rätt? Men i kombination med TG, hur pass bra är då TG produkten jmf med ASIANA? Bättre än ANA C i alla fall? Har man tur kanske LH alt. ANA First dyker upp också?

/ Tomas
Det är nog bara du som kan avgöra om det är värt det eller inte. Jag flög ju med dessa båda bolag förra veckan och kan ju överlag säga att Asiana är mycket bra på deras A380 och Thai First är inte heller dåligt på något sätt. Personligen skulle jag dock inte köpa poängen men om du tycker att det är värt att lägga 10k för att testa first så är det ju billigt för first biljetter. Om det sedan är värt det eller inte låter jag vara osagt. Är det en once in a lifetime grej hade jag nog slagit till, men vis av erfarenhet vet man ju att det hela tiden kommer nya poäng och resor man kan göra ;)

/ Tomas

Jag flög Asiana F i A380 mellan FRA och ICN för en dryg månad sen och det var toppen såklart. En vecka senare flög jag Thai F i B747 på BKK-MUC och det var faktiskt ännu bättre. Lite pga Royal First Class-loungen på Bangkoks flygplats.

Och om man jämför Asiana F på A380 vs Thai dito?
Thai lounge i FRA??
Thai använder Senator lounge i non Schengen vid B gaterna.
Personligen tycker jag Asiana har bättre hårdvara på A380 men den är inte dålig på Thai men rätt öppen om man nu stör sig på det

Toppen