Senaste nytt

Artikel: Test av Yotel, Amsterdam Schiphol Flygplats, Holland

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har övernattat där ett par gånger och tycker att det är OK, men Mercure Terminal West är betydligt bättre till ungefär samma pris. Större rum, bättre läge om man flyger KLM och/eller longhaul, osv.

I somras skulle en arbetskamrat flyga OSL-AMS-NCL. Resan bokades i all hast i sista stund, och enda alternativet var sista avgången OSL-AMS och första AMS-NCL dagen därpå. Försökte boka Mercure, men det var fullt, så det fick bli Yotel i stället. När hon anmälde sig i receptionen sent på kvällen fick hon veta att rummet var dubbelbokat. Illa nog, med det visade sig att receptionisten inte hade några befogenheter att boka in henne på ett annat hotell. Till råga på allt kunde han inte få tag på sin supervisor. Det tog flera timmar innan de lyckades ordna ett rum på Van Der Valks A4 motell vid motorvägen. Ett otrevligt hotell dit hon slutligen kom mitt i natten, för att sedan ta bussen tillbaka till flygplatsen några timmar senare. En erfarenhet av typen "never again".

När jag övernattar på AMS så är det oftast därför att jag skall med ett flyg tidigt nästa morgon, och skall jag till något varmt land har jag inga vinterplagg eller skor med mig. Det sista jag vill råka ut för är en dubbelboknng och bli tvingad ut i kylan för att där vänta på en shuttle bus till något avlägset motell.

Mercure Terminal West fick stänga ett tag en gång då Schiphol plötsligt fick för sig att bygga om Terminal 4 nattetid. De meddelade mig i mycket god tid, och fixade ett rum på hutlöst dyra Sheraton i stället, som ligger under samma tak som ankomsthallen.

Johan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen