Senaste nytt

Artikel: Swiss Senator Lounge, Zürich

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första gången jag var i denna lounge var övervåningen inte en Senator lounge utan Swiss dåvarande första klass lounge. För att komma till första klass loungen blev man eskorterad från receptionen genom business loungen till en låst dörr som ledde till första klass loungen där man blev överlämnad till första klass personalen. Vad som fanns på nedervåningen (om något) minns jag dock inte.

Strukturen i loungen var ungefär detsamma på första klass tiden, buffén fanns exempelvis på samma plats. Dock var det förstås avsevärt färre besökare samt betydligt mer personal.

Liten kommentar bara: Jag har aldrig haft något problem med att komma tillbaka till senatorloungen från baren, det är bara att slå en blick mot bartendern så öppnar denne dörren tillbaka ner till SEN-delen.

Det gäller fortfarande. Jag provade för två timmar sedan. Se upp för det mousserande vid långbaren.. helt odrickbart. :(

Som Hall poängterar har många stora bekymmer med WLAN i Swiss lounger sedan 1januari, med "bara"1timmer fri surf på en vecka?! Mycket diskussioner på bl a Flyertalk....och måste hålla med detta är uselt. Swiss skyller på Zurich Airport, som driver wlan nätet, och sedan 1jan är det istället fritt för alla på flygplatsen surfa i en timme. Men därefter får man betala!?

Som Hall poängterar har många stora bekymmer med WLAN i Swiss lounger sedan 1januari, med "bara"1timmer fri surf på en vecka?! Mycket diskussioner på bl a Flyertalk....och måste hålla med detta är uselt. Swiss skyller på Zurich Airport, som driver wlan nätet, och sedan 1jan är det istället fritt för alla på flygplatsen surfa i en timme. Men därefter får man betala!?

Följer oftast inte FT men det är ju surt med bara 1 timme om man är fast ett tag i loungen. Och, ja man får betala om man inte hittar på varianter med extrakonton och grejer. Men det där med en timme fri surf på en vecka är fel, det är fri surf i en timme och sedan är det 7 timmars paus som gäller till nästa fria timme.

Nu är det 24 timmar igen. Inuti loungen kommer man till Swiss egna sida. Det har nog varit mycket klagomål.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen