Senaste nytt

Artikel: Singapore Airlines uppgraderar Köpenhamnsrutten

Status
Stängd för vidare inlägg.

GillBates

Medlem
Är det 3-3-3 (bild) eller 2-3-2 i ekonomi?

Edit: Sidan hängde inte med och jag såg inte att andra ställt samma fråga......
 
Last edited:

Malu

Medlem
Ligger man på "snedden" sedan eller? När hon väl fält ner det hela ser det kort ut tycker jag...

Man stoppar in fötterna i "lådan" som går in i stolen framför. Den syns på bilden med Martin. Så lite på snedden ligger man, men jag tycker att det är ganska rymligt ändå eftersom stolen är så bred. Ett tips är också att på första raden så är lådan ersatt med en bänk, så där är utrymmet ännu bättre. EDIT: Syns på tredje bilden i artikeln.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Hmm konfigurationen i Economy på B777 är 3-3-3 inte 2-3-2.

Tråkigt att vi inte fick svar på frågan om tillgängligheten av bonusplatser.

Du har helt rätt, hjärnsläpp av mig.

Det finns god tillgänglighet av bonusplatser - titta på awardtravelr som exempel. Däremot kunde dom inte säga idag om det kommer förändras i samband med bytet av kabiner, det beslutet tas i Singapore. Därför kan det vara en poäng att boka snarast :)

Frågan vi egentligen önskar svar på är inte om dagens bonusplatser försvinner, utan om SQ kommer öppna upp för alla *A partners att boka denna typ av C-stol nu när SQ lanserar en ny C-stol om några veckor.
 

Malu

Medlem
Det finns några andra roliga detaljer med stolen också. Den lilla kudden som ligger på sittdynan tillkom faktiskt något år efter att stolen lanserades. Det var nämligen många som klagade på att stolen var för bred (!) och att man inte kunde vila båda armarna på armstöden samtidigt...

Sedan har bältet en inbyggd "krockkudde" som tydligen ska blåsas upp automatiskt vid behov. Den skymtar på några bilder men syns även i videon. Frågan är vad det tillför i säkerhet?!

Displayen på handkontrollen till IFE har en fantastiskt enkel men bra funktion. Den visar hela tiden uppskattad tid kvar till landning, vilket är precis vad man vill veta mitt i natten över Indien.

Sist men inte minst finns en liten spegel bakom en lucka bredvid TVn. Väldigt praktiskt när man vaknar och är lagom rufsig i håret efter elva timmars flygresa. Eller om man vill rätta till slipsen.
 

Fredrik

Medlem
Tråkigt att vi inte fick svar på frågan om tillgängligheten av bonusplatser.

Dumt att chansa så jag passade på att boka när det fanns tillgänglighet. Har numer en resa bokad CPH-SIN i dessa säten. Hem blir det SIN-FCO-ARN. Lite olyckligt att det blir SAS+ men det får gå.
 

Ritz

Medlem
Bra att veta för dig som bokar resa CPH-SIN innan 20SEP:

* 777orna med den nya "refitted" kabinen (1-2-1-konfig i C) trafikerar sträckan på onsdagar+torsdagar+lördagar.
* Tisdagar+fredagar trafikeras av den gamla 777 med 2-2-2-konfig i C.

Från den 20/9 är samtliga flighter med den nya kabinen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen