Senaste nytt

Artikel: SAS Eurobonus

Status
Stängd för vidare inlägg.

jnoodt

Ny medlem
Hei,

En liten kommentar til inntjening på SAS/Blue1 i Norden;

Jeg reiser mye mellom OSL-ARN og OSL-HEL, og selv om det er dobbelt så langt (og dobbel pris) for OSL-HEL mot OSL-ARN, får man samme poeng. Dette er noe som har irritert meg lenge...

Jada - klart, om man vil samle poeng, og har tid, booker man selvfølgelig OSL-ARN-HEL :)

På direkte spørsmål til SAS, får jeg bare beskjed om at dette er sånn det er - og at det ikke finnes noe planer om å endre dette.

Kul sajt, btw - ser frem til gode tips fremover!

Hälsn en riktig norrbagge!
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Det stämmer att SAS har fast intjäning på alla europeiska rutter. Intjäningsstrukturen inom Europa (och delvis på långrutterna) är inte kopplad till ruttens exakta längd.
Fördelen är att intjäningenn generellt är högre än om man tog antalet miles.
En annan fördel är precis som du säger att man kan maximera intjäning om man lägger rutten lite smart, speciellt som SAS och Lufthansas biljettregler oftast tillåter stopp på vägen.
Andra exempel är att från Köpenhamn eller Göteborg resa via Stockholm.
Eller att från Stockholm resa via Oslo när man ska till en europeisk destination.
 

johanf

Medlem
I artikeln står det "Även för andra europeiska medlemmar är det endast 55,000 baspoäng per kvalificeringsperiod för guld som gäller."

Detta verkar inte stämma om man kikar på "http://www.flysas.com/en/EuroBonus/About-EuroBonus/The-program/Member-levels/" där det i mittentabellen framgår att för "Norway and other countries" krävs det 45k poäng för att nå guld.

Jag blev lite orolig att mitt blivande EBG plötsligt låg ytterligare 10k poäng bort. :)
 

Petter

Medlem
När jag signade upp för SAS Amex så fick jag 20000 EB extrapoäng, lät som en bra deal tycker jag.


Mvh P
 

Henke

Medlem
Hej, jag är EBG och håller på att leta ihjäl mig efter e-postadressen som Guldmedlemmar kan använda för att komma i kontakt med SAS.

Finns det någon vänlig själ som kan skicka ett PM med denna adress,

Tack på förhand.
 

skydiver

Medlem
Intjäningsnivåerna ovan behöver uppdateras. Det är färre poäng och fler flygsträckor som gäller numera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen