Senaste nytt

Artikel: SAS Business Lounge, Newark

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte passerat där sedan jag blev EBG, men jag kan inte tänka mig annat. Det är på tok för mycket folk på bilderna för att det bara ska vara businesspassagerare...

Är det så trångt som det ser ut att vara där inne?

Loungen i EWR är inte jättestor. Skulle säga ungefär som Businessloungen i OSL. Man skall även tänka på att det är två flighter som nästan avgår samtidigt, så det är både pax till ARN och CPH på två flighter. Vet inte hur det blir nu när det går en flight till OSL också. Det finns ju 36 stolar i C klass, så teoretiskt så är det bara 72 C klass pax där inne. Sedan kan jag ju ibland få känslan att halva planet hem är EBG. Hur som helst så är det många som kanske flyger privat på en weekend eller liknande till New York som är EBG. Minns att när jag skulle försöka boka uppgradering från Y till C så var det 12 st. EBG som stod i plats till de två lediga platserna i C...

Sedan så är ju detta även en loungen för LH och LX. LH har dock en senator lounge bredvid. Även som EBG så kommer man dock inte in i den (det har jag iaf inte lyckats med).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen