Senaste nytt

Artikel: SAS Business Class Intra-Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tommy: Jag förmodar att det är för att Blue1 (KF) flyger och de har bara 2 klasser. Premium Economy och Economy. Dock har jag i bland kunnat boka business biljett, men det fyller inget direkt mervärde, annat än att man får tillgång till SAS Business lounge om man inte redan har *G kort. Vidare ger även Blue1 200% Eurobonuspoäng alltså det motsvarar businessklass mellan exempelvis ARN-CPH fast du bara reser i premium economy.

Hur kommer det sig att man inte har någon riktig dessert på brickan? Bara EN pralin känns lite B, samma sak med den minimala förrätten. Kan de möjligtvis ha Ben&Jerry's i Business Class även på EU flyg, eller finns det bara på long haul?

Jonas Casablancas skrev:
Hur kommer det sig att man inte har någon riktig dessert på brickan? Bara EN pralin känns lite B, samma sak med den minimala förrätten. Kan de möjligtvis ha Ben&Jerry's i Business Class även på EU flyg, eller finns det bara på long haul
Sist när jag flög LH med SK var det en nattflygning från ORD...då serverades "bara" petit fours som dessert...hade gärna avrundat med någon godare som t ex. B&J glass

Blev nyfiken på vilka resmål som SAS erbjöd C-koncept på, och på följande säljer man iaf Business på de egna flighterna (i samtliga fall har jag sökt från ARN, men en del är med anslutning till OSL eller CPH):
AMS, ATH, BCN, TXL, BHX, BOL, BRU, DUB, DUS, FRA, GVA, INN, LHR, MAN, MXP, SVO, NCE, KEF, FCO, LED, ZRH

Och på följande gör man det inte:
ALC, DBV, EDI, AGP, MLA, LPA, PMI, PRG, SPU, VCE

Som väntat så är det turistdestinationerna som inte har C. Sticker ut gör väl möjligen att Innsbruck (INN) faktiskt erbjuder C-klass, och kanske att Prag (PRG) inte gör det.

Döm av min förvåning när jag inte hittade en guide för SAS Business long haul. Jag har nämligen en fråga på de sträckorna -erbjuds noice cancelling headphones?

Det här med blockerat mittensäte, är det undantaget inom Skandinavien :confused:

På sträckan ARN - CPH får jag upp följande seatingalternativ på en A319... samma sak på hemresan, då med en B737.

A319_seating.jpg

Inom Skandinavien svar ja, samt några andra destinationer där SAS inte erbjuder Business service ombord.
Man kan förvisso många gånger köpa en Business biljett men det blir eco-extra service i kabinen.

Malaga (AGP) är ett sådant exempel.

Det här med blockerat mittensäte, är det undantaget inom Skandinavien :confused:

På sträckan ARN - CPH får jag upp följande seatingalternativ på en A319... samma sak på hemresan, då med en B737.

Visa bifogad bild 12511

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen