Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

Nej, det första planet som byggs om är en Airbus A340 som går in på D-check den 1:a December 2014. Sen följer ytterligare två A340 och fyra A330 under 2015.

Oj, retro-fit av sex befintliga maskiner 2015, då hoppas vi att dom får snabb leverans av dom nya A330E under 2015 om det inte ska bli totalt kaos eller temporär neddragning i long-haul produktionen....

Hur lång tid tar det att bygga om dom, iofs kanske det inte adderar någon ytterligare tid om dom ändå ska in på D-check och tas sönder?

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Oj, retro-fit av sex befintliga maskiner 2015, då hoppas vi att dom får snabb leverans av dom nya A330E under 2015 om det inte ska bli totalt kaos eller temporär neddragning i long-haul produktionen....

Hur lång tid tar det att bygga om dom, iofs kanske det inte adderar någon ytterligare tid om dom ändå ska in på D-check och tas sönder?

Mvh
/NotRyan

D-check tar väl 6-8 veckor om dom jobbar dygnet runt?
 
Hur lång tid tar det att bygga om dom, iofs kanske det inte adderar någon ytterligare tid till en D-check ändå?

Det beror på hur effektiv mekanikerna är. (och hoppas att SAS inte håller på med egna lösningar igen :rolleyes:)

När Guangzhou Aircraft Maintenance & Engineering Co. Ltd (GAMECO) byggde om kabinen av China Southerns Boeing 777-200, tog det 13 dagar (det framgick inte om det gick genom D-check).

China Southern skrev:
9月5日,客舱翻新工作正式开工。工作人员在3天时间内把整架飞机300多个座椅、200多个行李架、100多块天花板和侧壁版、3个组合体厨房、10个厕所等全部拆下送修。在不到一个星期的时间内,完成了150多块旅客服务面板的移位和改装、特浓咖啡机和烤箱的改装安装及新增的10个新型马桶的更换、机组休息区的移位等工作。

从9月9日到9月15日,经过7天紧张工作,完成了飞机客舱主要部件的喷漆工作。客舱翻新需喷漆部件数量巨大,包括行李箱喷漆、全部天花板、装饰板、所有厨房厕所总计超过1200件零部件。

工作人员仅用了13天时间完成了客舱行李箱、侧壁板、厨房、厕所以及整机座椅导线的繁重改装翻新任务,更换了整机厕所、厨房、隔板墙纸近100多张,制作整机地毯200多块,对整机国产座椅PCU导线进行了更新。

南航首架777飞机客舱改造完成 首次采用专造国产座椅_公司新闻-南航官方网站

http://www.businessclass.se/forum/s...-uppgraderar-kabiner-pa-boeing-777-200-a.html
 
När Guangzhou Aircraft Maintenance & Engineering Co. Ltd (GAMECO) byggde om kabinen av China Southerns Boeing 777-200, tog det 13 dagar (det framgick inte om det gick genom D-check).

Man skulle alltså kunna bygga om dom i samband med en C-check, dock fick väl något i treenigheten snabbt - låg kostnad - god kvalitet stryka på foten i China Southern-fallet. Man klarar som bekant inte att uppfylla alla tre kriterierna.

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Hmm, känns som jag motiveras att skaffa Diamond om det öppnar mer awards i C
Nu ska man bara hoppas på att det blir Q1 2015 :D och inte Q4

Nu kanske det inte blir mer awards, däremot högre prioritet än EBG/EBS/EBB. Dessutom är termen "mer" relativ. Faktiska antal säten eller procentuellt av antal säten? Iom att antalet C-säten minskar i nya kabinen tror jag inte på fler faktiskta awardstolar.
 
Det beror på hur effektiv mekanikerna är. (och hoppas att SAS inte håller på med egna lösningar igen :rolleyes:)

När Guangzhou Aircraft Maintenance & Engineering Co. Ltd (GAMECO) byggde om kabinen av China Southerns Boeing 777-200, tog det 13 dagar (det framgick inte om det gick genom D-check).

Air Berlin fixade det på 5 dagar enligt den här video


[video=youtube;KCm9a1OQ-1M]https://www.youtube.com/watch?v=KCm9a1OQ-1M&list=UU2cTkcBXxV4BH_9ZOC5esfQ&index=1[/video]
 
Då har ju SAS instagrammare haft rätt som la ut bilder på denna inredning för ett par veckor sen. Ser trevligt ut i vilket fall som helst!
 
Toppen