Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

"- Nå er det et år til det første Airbus A340-flyet bygges om med tre helt nye kabiner; "

Var det ikke A330 som skulle bygges om? Skrivefeil?

Oj, 1-2-1. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Antar att det kommer att göra det ännu mer omöjligt att hitta awards i C från 2015 och frammåt.

Med hänvisning till Bryant's fråga ovan, så ser man även hur bra koll SAS sociala media-snubbar har... De är säkert trevliga och försöker hjälpa till, men att lita på deras information är ett bra sätt att bli besviken.

Hmm, känns som jag motiveras att skaffa Diamond om det öppnar mer awards i C
Nu ska man bara hoppas på att det blir Q1 2015 :D och inte Q4

"- Nå er det et år til det første Airbus A340-flyet bygges om med tre helt nye kabiner; "

Var det ikke A330 som skulle bygges om? Skrivefeil?

Nej, det första planet som byggs om är en Airbus A340 som går in på D-check den 1:a December 2014. Sen följer ytterligare två A340 och fyra A330 under 2015.

Oj, 1-2-1. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Antar att det kommer att göra det ännu mer omöjligt att hitta awards i C från 2015 och frammåt.

Kabinen såg riktigt fräsch ut. Jag kommer åka! :)

Fotnot: En längre artikel med ännu fler detaljer och en bild kommer ca 14.00 på BusinessClass.se - vi hade lite utmaningar att få den översatt till norska med kort varsel, fick intervju med ytterligare en person på SAS imorse.

Toppen