Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

Då är finansiering klar också för SAS:

On 25 June 2013, SAS and Airbus signed a Memorandum of Understanding for the order of 12 new long haul aircraft.

Today, SAS and Airbus have signed the final long haul aircraft order agreement comprising 4 A330-300 Enhanced and 8 A350-900 plus 6 options for A350-900. The Airbus A330 will be delivered 2015/16 and the Airbus A350 will be delivered from 2018.

The aircraft order has the flexibility to include considerable growth and will be financed inter alia by export credit financing and sale & leaseback. The list price of the order is estimated at 3.3 BUSD.

Det där ser ut som liknande säten som Austrian har i sina B777-200 numera och de var rätt bra (jag och frun åkte OS NRT-VIE-ARN i somras). Skarpa skärmar, ok utrymme. Hörlursuttaget sitter till höger om bilden på skärmen, så det blev lite bökigt när de innanför gångplats ska ta sig ut.

(Första inlägget här för övrigt, jag har smygläst siten sedan början av 2012. Och trots namnet har jag inte hittat fel :) jag gillar att resa generellt, främst med tåg och flyg)

Last edited:
Fick det här svaret av SAS på instagram på frågan om jag kommer att få flyga nya C i maj. Säger iofs inte så mycket :)

flysas There is a slight chance for that tobbry ! Have to find out more details, stay tuned!

Last edited:
Toppen