Senaste nytt

Artikel: Nya Boeing 787 och vad den innebär för dig som resenär

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom där businesssätena är samma som Continental (nu United) har på sina 757-200 från Stockholm och 777-200. Väldigt bra säten om man inte är för lång.
 
Måste säga att motorerna ser sjukt överdimensionerade ut i förhållande till storlek på planet..

De ser lite överdimensionerade ut ja. Men de har också högre Bypass ratio än andra motorer i bruk idag. Men gämnför man med T7:ans GE90 motor så är GE90 nästan 1meter större i diameter. Men highpreaasure area är störe...så allt som allt...är det en jäkligt imponerande maskin.

Det som är lite nytt i 787 designen är att operatörerna kan byta mellan GEnx och RR trent 100 utan att göra några större förändringar på planet. Hur detta fungerar i praktisken återstår att se.

Eftersom GEnx är för både 787 och 747-8I/F så tycker man ju också att 747-8I/F borde kunna ta både GE och RR....Men så var ju inte riktigt fallet.
 
Den där nosen ser väldigt bekant ut.

109_0980.jpg
 
ARGH! Jag vill vinna men det är inte värt att bli medlem på FB för att göra det. :(

Får väl göra min egen tag i kolfiber. Det verkar ju inte vara så supersvårt att jobba med, så någon gång måste man ju prova det.

1+ .... har inte heller ett konto på FB, och tänker inte skaffa något heller! Vi kan göra ett par egna taggar .... det blir exklusivt värre! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen