Senaste nytt

Artikel: Menzies Executive Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

jth

Medlem
Man har också tillgång till menzies lounger på Arlanda om man har ett SAS-Amex kort (inträde 110 kr). Jag brukar använda den här loungen som är luftigare och fräschare än den andra i gamla delen av Terminal 5.
Oftast finns det någon kall mat också, typ rostbiff och potatisallad av enklare kvalitet.
Dryckesutbudet är inte särskilt upphetsande men maskinens kaffe brukar vara helt okej.
 

Sakoz

Medlem
Det kan också tilläggas att alkoholen ställs fram ca kl 11:10, Undertecknad har noterat det vid ett flertal gånger. Utbudet brukar vara, whiskey, cognac, gin och vodka och i bland någon likör.
 

robban75

Medlem
Vill bara framföra ett stort klagomål på denna lounge... Personalen vid mitt tillfälle var totalt ointresserad av att hjälpa till, ingen is till drinken (det var juni, +29c ute), kall mat som stått framme antal timmar..
Betalar man pengar för en business biljett vill man gärna ha lite klass på sakerna hela vägen, inte bara ombord.. så SKÄRPNING...
 

Caspian

Medlem
Jag undrar vad bolag som BA eller QR tycker om loungens kvalité. I första början erbjöd QR c-klass resenärerna (sällan fler än 4-6 stycken) tillträde till VIP loungen - väldigt liten, men exklusiv.
 

Bergp

Medlem
Nu när flera bolag flyttat från T5 har någon sett några förändringar i denna lounge?
Utbud?
Åtkomst till Lounge?
 

Jacob

Medlem
Nu när flera bolag flyttat från T5 har någon sett några förändringar i denna lounge?
Utbud?
Åtkomst till Lounge?
Denna lounge bör inte påverkas nämnvärt då den används av One World flygbolag. Däremot är det möjligt att Menzies Business Lounge fått färre besökare. Denna använde Air France, KLM och Czech Airlines som nu flyttat till terminal 2.
 

henke12

Medlem
Kan bekräfta att man får åtkomst med Diners Club.
Fortfarande ingen is till drinken(dock 6 grader och regn idag)
"Maten" innebar idag kalla mamma scans köttbullar, "Willys-potatissallad" och salladskyckling + majs
Dvs Tack men nej tack!

Personalen har dock skött sig OK
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen