Senaste nytt

Artikel: Lufthansa Senator Lounge, München Terminal 2 (non-Schengen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Man kan även få riktig skumpa om man frågar på alla LH SEN lounger i Tyskland. Fråga någon Frau/Fraulein som fixar i loungen så kommer man till din plats med ett glas Champagne.
 

Magino

Medlem
Man kan även få riktig skumpa om man frågar på alla LH SEN lounger i Tyskland. Fråga någon Frau/Fraulein som fixar i loungen så kommer man till din plats med ett glas Champagne.

Trevligt, det hade jag ingen koll på, det ska testas nästa gång. Så de kör samma upplägg som BA gör i sina Club Lounger.
 

Jacob

Medlem
Sekten, i flera varianter, står i isskålen på bänken. Skumpan står oåtkomlig bakom spegelglaset, men serveras på begäran.
Där ser man. Det visste inte jag heller trots oändligt antal besök i Senator lounger runt om i Europa.
Sekten som står framme kan visserligen vara helt OK men champagne är förstås strået vassare.
 

Senator

Moderator
Låt mig påpeka att jag kan bara bekräfta att detta gäller LH SEN lounger i Tyskland. Det finns t.ex. inte hos LX SEN i ZRH, eller jag har hellre inte fått detta utanför Tyskland. Dock kan man få Champagne i Tyskland; normalt har det varit Piper/Charles Heidsieck om jag minns rätt.
 

Kenny

Medlem
Det serveras även champagne (Piper Heidsieck) i LH-loungen på EWR. En flaska står framme, självservering gäller, och personalen hämtar snabbt en ny när den tar slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen