Senaste nytt

Artikel: Lufthansa Senator Lounge, Frankfurt Terminal A (Schengen)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade denna både på utresan och hemresan till Seychellerna i december/januari. En tidig måndag morgon i januari var det rätt mycket folk, men fortfarande plats för att alla skulle få en sittplats.

Jag gillar Swiss som bolag mycket bättre än Lufthansa, men tycker faktisk Lufthansa Senator Lounger har mycket bättre utbud av mat och dryck överlags.

Glöm inte att fråga betjäningen om ett glas Champagne om du är sugen. Det finns normalt "self service" mousserande vin, men vill du ha Champagne så är det bara att fråga. Annars rekommenderas alltid en tysk "Brezel" med smör om man vistas i en Lufthansa lounge.

På FRA ska LH vara kungar, deras hemma plan, inget annat att förvänta sig :)
- -
Jag testade denna både på utresan och hemresan till Seychellerna i december/januari. En tidig måndag morgon i januari var det rätt mycket folk, men fortfarande plats för att alla skulle få en sittplats.

Jag gillar Swiss som bolag mycket bättre än Lufthansa, men tycker faktisk Lufthansa Senator Lounger har mycket bättre utbud av mat och dryck överlags.

Mm, håller med monsieur Senator helt.

För den som är sugen att läsa lite tidningar finns det även dagsfärska nordiska tidningar i utbudet. Kvällstid i alla fall.

Gillar denna lounge skarpt. Den är stor utav bara fasiken så den sväljer hur mycket folk som helst och har ett helt okej utbud av lite allt möjligt. Ljus och fräsch. Nackdelen är i stort sett bara avståndet till en del gater, precis som beskrivs ovan.

Besökte denna lounge i måndags, och måste säga att den inte riktigt höll det mått jag hade förväntat mig. Visserligen fanns det gott om plats för alla, trots att det var fullt. Men jag föredrar faktiskt G24 loungen i München bättre, och min favorit i Frankfurt var B42 i non-Schengen (som för övrigt kommer bli förstahandsvalet i FRA framöver, förutsatt att tiden tillåter.)

Första besöket eftersom jag brukar undvika FRA men denna lounge var väldigt fin. Gillar skarpt vilstolarna vid skogsväggen (men lätt att somna... :eek: )

Ang. LX/LH lounger tycker jag nog att maten på LX loungen i ZRH håller något högre klass än vad man hittar på någon LH SEN lounge. Men med denna nyare lounge i FRA tar LH definitivt designpriset.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen